Avatar billede west Nybegynder
26. september 2001 - 17:29 Der er 11 kommentarer og
5 løsninger

netkabel hvor langt må det være

hvor lang må et netværkskabel være (fra switsh til PC)??

kan 150m lade sig gøre ?
Avatar billede madskp Nybegynder
26. september 2001 - 17:31 #1
Måske men specifikationerne sig max 100m
Avatar billede madskp Nybegynder
26. september 2001 - 17:33 #2
Hvis det du skal bruge det til ikke kræver den store båndbredde ville det være bedre at bruge de ældre Coax kabler der har en rækkevidde på omkring 185m. Det kræver så et netkort der har stik til dette og evt en hub med stik til det max hastigheden er så 10mbit
Avatar billede _garfield_ Nybegynder
26. september 2001 - 17:33 #3
tp Kabel må være 100 meter
26. september 2001 - 18:31 #4
Ja - 100m - ellers bliver dæmpningen for stor. - jeg ville nok overveje en Fiber/Lysleder i stedet, hvis der er råd. Fiberkabler kan klare ca. 2km - så der ville nok være en mulighed for at det kan række - til gengæld er udstyret rimelig pebberet. - men hvis du kan få kablet \"billigt\", så ville jeg måske gi\' det en chance, men du risikere timeouts, collisioner, reflektioner og andet skidt. Men jeg tror ikke at der kan gå noget i stykker ved det, så hvis du har et kabel liggene på 150m som du ikke skal bruge til noget, jammen så er det da forsøget værd, men chancerne er nok ikke store.
26. september 2001 - 18:33 #5
men ellers, så kan du jo(hvis det kan lade sig gøre) smide en hub halvvejs :-)
Avatar billede hyldgaard Nybegynder
26. september 2001 - 22:01 #6
En normal hub hjælper ikke, da der ikke er forstærkning i denne, i stedet skal man bruge en repeater.
Avatar billede face Nybegynder
27. september 2001 - 12:02 #7
hmm... En HUB er da en multirepeater... Så jov det kan la\' sig gøre med en HUB...
Avatar billede west Nybegynder
27. september 2001 - 13:44 #8
det skal bruges til ADSL (naboen har købt og betalt - jeg vil \"nasse\")
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
28. september 2001 - 00:26 #9
Sålænge vi taler 10Mb. ethernet, har man en max hub-count på 4. Og alle segmenter kan hver være 100m.
Det vil sige at max diameter på et 10mb. net er 500m.
Derfor vil du ikke få nogle problemer med ET segment på 150m.

Er det derimod 100mb. vil det ikke fungere.

Michael
Avatar billede face Nybegynder
05. oktober 2001 - 08:07 #10
Ellers er der altid det gyselige BNC... Det må være over 300 meter så vidt jeg ved...
Avatar billede michael3480dk Nybegynder
06. oktober 2001 - 10:09 #11
BNC = ThinNet
Max kabellængde = 185M.

Coax = Thicknet = \"det tykke gule\"
Max kabellængde = 305M. (så vidt jeg husker)
Kræver trancivere direkte på kablet og bruger så AUI dropkabler (max 15m.) ned til netkortets AUI-stil (15pol sub-d stik. Magen til joystick stikket)

Men husk. !!
100Mb.: Kun på TP-kabler og fiber.
Avatar billede face Nybegynder
30. oktober 2001 - 10:27 #12
Svar nok?? Så spørgsmålet kan blive lukket...
Avatar billede s.b.a Nybegynder
08. november 2001 - 18:05 #13
ja ja...det kan du sagens....Her hvor jeg bor er der en foretning der kan lave netkabler op til 500 M.....
Avatar billede s.b.a Nybegynder
08. november 2001 - 18:06 #14
Skal selv ud og købe en på 200 M....her snart...!
Avatar billede klyde_snot Nybegynder
14. november 2001 - 14:30 #15
Så siger jeg god fornøjelse *LOL*
Avatar billede salle Nybegynder
14. november 2001 - 18:35 #16
prøv med 150
og arbejd ud derfra
hvis ikke det lykkes må du afkorte dit kabel
og rykker tættere sammen