Avatar billede madsp Nybegynder
26. september 2001 - 16:22 Der er 8 kommentarer

UPDATE syntax??

Hej!

Kan man ved hjælp af UPDATE syntaxen opdaterer rows, men hvor det indhold som stadig er i row\'en bliver beholdt!!
Avatar billede morw Nybegynder
26. september 2001 - 16:25 #1
UPDATE tabel SET felt1 = \'$felt1\', felt2 = \'$felt2\' WHERE id = 2
Avatar billede morw Nybegynder
26. september 2001 - 16:26 #2
Du vælger altså selv hvilke felter du piller ved
Avatar billede madsp Nybegynder
26. september 2001 - 16:28 #3
OK, men den værdi der måske stå i row\'en før man bruger UPDATE, vil den stadig stå der??
Avatar billede morw Nybegynder
26. september 2001 - 16:30 #4
ja kun det felter der er i den update vil blive ændret. Felt3 vil ikek blive ændret.

Husk WHERE delen ellers ændre den felt1 og felt2 på alle rows
Avatar billede madsp Nybegynder
26. september 2001 - 16:53 #5
Jamen!!!!!

Hvis nu jeg har Felt1! Der står navn1 i det og burger så UPDATE til skrive navn2 til Felt1. Vil navn1 så blive slettet og erstattet med navn2?
Avatar billede alvion Nybegynder
27. september 2001 - 09:17 #6
Ja det er sådan set hele fidusen ved update... ;-)

HVIS du nu gerne vil beholde det, kan du slå strengene sammen:

UPDATE tabel SET felt1 = CONCAT(felt1, \'navn 2\') WHERE blabla...

Avatar billede madsp Nybegynder
28. september 2001 - 18:22 #7
hvad nu hvis navn 2 skal være det som der skrives i formen??
Avatar billede madsp Nybegynder
28. september 2001 - 18:24 #8
Har fundet ud af det!! :o)