Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 15:48 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

Access-DB connect via. internettet

Jeg skal have info fra en access-database, jeg smider op på en servere. Vil det fungere lige som hvis databasen lå i samme mappe som det programmerede program? Bare med en IP foran i stien...?

F.eks. 1: c:\\dokumenter\\db.mdb
Men erstat den med:
F.eks. 2: http://xx.xx.xx.xx/db.mdb

Er det blot det? Eller skal man ud og gøre noget andet?
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 15:52 #1
I have never tried it, but I dont think you can do that. I think you need to download the database.
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2001 - 15:58 #2
som du har skrevet det vil databasen blive downloaded... jeg mener ikke man direkte kan få info fra databasen frem uden videre - der skal du over i noget php eller asp for at for indholdet udskrevet
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 16:01 #3
Hmm - jeg skal bare have hentet f.eks. en URL ned gennem den database.. er det virkeligt umuligt? Kan man ikke på en måde arrangere det .. så det virker? - F.eks. med BoomTown\'s nye client .. går den ind i en access-db på nettet, og checker om dit pass/user er korrekt.
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2001 - 16:06 #4
jeg tvivler på at boomtown bruger access - men måske...

hvis det skal være netbaseret skal du have programmeret nogle ting - men hvad skal det bruges til?
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 16:09 #5
For ikke at røbe for meget ...

Jeg kan kun sige at en client på computeren skal kunne hente en text fra en access-db ned og ind på clienten.. og er faktisk ^meget^ forarvet at det er umuligt.

Hvad kan man gøre, for at gøre det muligt?
Avatar billede keysersoze Guru
26. september 2001 - 16:27 #6
well - access er jo ikke en database men en grafisk brugerflade til databasen JET som egentlig slet ikke er beregnet til brug på nettet.

Om der findes nogle muligheder inden for JET ved jeg ikke - har ikke hørt om det i hvert fald. Men lige umiddelbart lyder det som noget der forholdsvis enkelt ville kunne lade sig gøre med lidt asp eller php...
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 16:30 #7
Hehe - ja, med ASP og PHP - men det kan man jo ikke smide ind i et VB-script.
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 16:50 #8
Ingen har givet det rigtige svar endnu - .. der er sat 100 point på højkant!
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 18:15 #9
keep the question open a little longer and I will try something!
But DO NOT build up your hopes!

terry
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 18:55 #10
Sooo... :) ... Hvornår er du færdig med den \"thing\" du afprøver? :)

/TheWizard
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 18:59 #11
I assume that you have permissions to the loaction of the database. If so then this should work. I have my own Intranet at home and it works here!!

In internet explorer enter:
ftp://xxx.xxx.xxx.xxx/anyDirectory/your.mdb

You will then be asked to either download or open the file. Choose open.

you have to know the IP address (XXX....) and any directory, but I assume these are know as they normally get downloaded to th eweb via FTP

You also need Access, and user anem passwords..

Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 19:22 #12
Well... pop-up-boxen skal ikke blive vist.. bare åbne den satens mdb..  :(
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 19:26 #13
not sure what that means!!
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 19:29 #14
you can also try this in explorer>

http://xxx.xxx.xxx.xxx/anyDirectory

then if you have the required permissions you will get a list of files. Right click on the database and then choose copy shortcut.
You then have a shortcut on your desktop you just click on to open the dB in Access.
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 19:32 #15
thewizard> How do you put the database on the internet? Do you have permissions?
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 19:32 #16
It just have to open the data-base in the VB-program.. just getting a text down from it...

It should be simple with the DB in the folder.. but not on the internet..

And NO... it may not ask to either open or down the DB... Just open.
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 19:34 #17
thewizard> How do you copy the database to and from the internet (in Danish) please!
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 19:36 #18
hvordan kopier du databasen til og fra internettet?
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 19:36 #19
Jeg smider den op via FTP?

Jeg vil gerne kunne hente bare små dele af \"tekste\" fra DBen ned... uden at hente hele skidtet
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 19:38 #20
Det skal lige siges at VB-programmet skal ikke kunne lægge DBen op .. på serveren.. men kun hente dele fra den :)
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 19:39 #21
Can you open the database as I said 18:59: with ftp or 19:29:41 with http ?????
If you can then Access is open and you can see the tables, IKKE?
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 19:41 #22
Do it using Access. Then you can export the data you wnat from Access into a file without copying \"hele skidet\"!!
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 19:42 #23
jajaja meget muligt - men stadig skal brugeren ikke ind og hente DBen ned..! Den skal kunne åbnes fra programmet ... på serveren.
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 19:50 #24
thewizard I think we are talkning crossed lines here!!
If you open the database as I mentioned you arent copying the database down you are just opening it in Access.
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 20:04 #25
\"opening it in Access\" - Det er ikke pointen.. det skal åbnes i en label i et VB-program.
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 20:07 #26
thewizard> The question was \"Jeg skal have info fra en access-database, jeg smider op på en servere\" and thats what I am trying to help you with.
Avatar billede terry Ekspert
26. september 2001 - 20:07 #27
at 19:38 you first mentioned VB!!!!
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 22:50 #28
Well .. Jeg tror ikke du kan følge med længere - eller også forklarer jeg mig dårligt.

Ingen har svaret på spørgsmålet:
\"Hvordan får jeg noget data ned fra en access-db der ligger på mit webhotel... igennem et VB-program.

Dataerne skal kunne hentes ind på nogen txt-fields.\"

No points given :/
Avatar billede thewizard Nybegynder
26. september 2001 - 22:51 #29
Rettelse:

Ingen har svaret på spørgsmålet:
\"Hvordan får jeg noget data ned fra en access-db der ligger på mit webhotel... igennem et VB-program.

Dataerne skal kunne hentes ind på nogen txt-fields, UDEN at db\'en bliver hentet ned.\"
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. september 2001 - 10:00 #30
bare for at blande mig - hvad er det for et VB-program?
Avatar billede zeth Nybegynder
28. september 2001 - 10:03 #31
Er rimelig sikker på at det ikke kan lade sig gøre. Access databasen skal ligge på den samme maskine, som programmet køres fra.
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2001 - 10:10 #32
thewizard> I played around with this problem for a couple of hours yesterday without any luck.
I intend to do some work on it again, as it would obviously be nice to do.
Bur why not make a very simple ASP page for your users?
Avatar billede thewizard Nybegynder
28. september 2001 - 18:02 #33
Selv om ingen kom tæt på svaret :( Så giver jeg da point til terry - for at bruge sin tid på at hjælpe.
Avatar billede terry Ekspert
28. september 2001 - 18:10 #34
thanks very much. As I said I intend looking into this some more and will get back if I find something

Good weekend:o)
Avatar billede raf Nybegynder
06. november 2001 - 11:42 #35
Det gik dælme hurtigt thewizard. Når men her var havde jeg var igang med at skrive.
Don\'t worry Terry you will get you 60 points. I can see from 113913 that you have spend allot of time solving this problem. What I can tell you is that an expert in access database has told me that it is possible. Unfortunately he figured that the 6-figure kr. number on his account each month meant more that helping me with my problem. I don’t know why.
Avatar billede terry Ekspert
06. november 2001 - 11:47 #36
Hi raf>Yes, and there are other similar questions too!
I would like to know how that expert does it, so PLEASE get in touch if he can!