Avatar billede the-one Nybegynder
26. september 2001 - 11:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan man snyde sig til båndbredde??

Hej allesammen

Jeg sidder dagligt i et netværk der hvor især internettet er meget belastet.. Jeg vil blot øre om der findes programer der kan gøre sådan at jeg får bare en smule mere båndbredde istedet for dem der sidder og downloader!!!! Er det muligt at snyde sig til en smule mere hul igennem????

MVh. The-one
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. september 2001 - 11:32 #1
nix.

Det kan kun gøres af personen der har adgang til router :)
Avatar billede svuppenator Nybegynder
26. september 2001 - 11:36 #2
Du skal bare trykke F5. Det virker hver gang!!
Avatar billede the-one Nybegynder
26. september 2001 - 11:36 #3
der findes ingen programmer eller hva????
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. september 2001 - 11:39 #4
nej... det er jo ikke din maskine der bestemmer hvor meget båndbredde du har til rådighed... det vil altid være enten central software- eller hardwarerouter. Kun personer med adgang til denne kan allokere mere eller mindre båndbredde til brugere.

NanoQ
Avatar billede the-one Nybegynder
26. september 2001 - 11:43 #5
Det er jeg sku ked af at høre jeg havde ellers lige håbet at der var en mulighed!!!
Tak for svaret!!!
Avatar billede dat00c12 Nybegynder
26. september 2001 - 11:53 #6
Hvis du har en router kan du godt gøre det,  men jeg vil bare vide om du har en router først??
Avatar billede ctv! Nybegynder
26. september 2001 - 12:03 #7
Hvis det er til download kan du bruge download accelerator... den sluger hele forbindelsen for de andre!
Avatar billede disky Nybegynder
26. september 2001 - 12:03 #8
Få dig en god ven hos din udbyder og få ham til at snyde for dig. Ellers er det som nanoq siger helt umuligt
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
26. september 2001 - 15:21 #9
Altså, der er jo lige det med at åbne flere tråde af gangen, og på den måde for tildelt mere båndbredde end de andre der downloader fra samme server... ligesom ctv! siger med download accelerator.. Den sluger ikke hele forbindelsen men hvis der a1 og b1 downloader fra samme server har de 50% hver, hvis a bruger download accelerator og åbner 7 tråde ser det sådan ud.

a1 = 12,5%
a2 = 12,5%
a3 = 12,5%
a4 = 12,5%
a5 = 12,5%
a6 = 12,5%
a7 = 12,5%
b1 = 12,5%

altså får a nu 87,5% af den tilgængelige båndbredde :o)
Avatar billede disky Nybegynder
26. september 2001 - 15:24 #10
maverick: korrekt men du får ikke mere båndbredde end du har til rådighed.

Ligegyldigt hvor mange tråde du starter kommer du aldrig over den båndbredde du har til rådighed.

Faktisk skaber flere tråde mindre reel traffik, pga mere bliver brugt på overhead
Avatar billede bigbird Nybegynder
29. september 2001 - 17:10 #11
--> dat00c12
Du skriver:
\"Hvis du har en router kan du godt gøre det,  men jeg vil bare vide om du har en router først??\"

Jeg har en Cisco 677. Kan man dele båndbrede med denne ?