Avatar billede mora Nybegynder
09. februar 2000 - 15:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Liste

Í et regneark har jeg i kolonne B, nogle tal, når tallende i denne kolonne skal teksten i kolonne c ændres efter hvilket tal der står i kolonne b.

Eks.
B    C
1 Tekst et
2 Tekst 2
3 Tekst 3
4 Tekst 4
5 Tekst 5

Hvor tallende under B, er det som bliver skrevet og teksten under C er den der skal indsættes i kolonne C(i forhold til B)
jeg kan IKKE bruge funktionen hvis som dette.
=hvis(b6=1;"Tekst 1";hvis(b6=2;"Tekst 2";hvis...
Da jeg max. må lave 7 funktioner indlejeret, og jeg har brug for en liste på ca. 60

Note: yderligere skal der tages højde for hvilken liste der skal bruges, alt efter om der står handel eller produktion i feltet C2(der er ikke andre muligheder, da der er datavalidering)

- Håber at i kan hjælpe.
Avatar billede s Nybegynder
09. februar 2000 - 22:13 #1
Såvidt jeg ved er der desværre kun "hvis" funktionen til at teste om et argument er sandt eller falsk.
Jeg tror ikke det kan gøres på andre måder...
Avatar billede mora Nybegynder
10. februar 2000 - 07:26 #2
Man har mulighed for at kunne ændre i virtual basic, kan jeg der indtasdte flere linjer til samme celle(flere kommandoer), for så kan jeg bare dele hvis kommandoen op.
Avatar billede ploughgaard Nybegynder
10. februar 2000 - 09:25 #3
Hvis du giver mig din e-mail adresse på ploughgaard@hotmail.com, så sender jeg dig et hurtig (men ikke særligt fancy) bud på hvordan du omgåes begrænsningerne i excel formlerne "if" og "choose".

ploughgaard
Avatar billede ferslev Nybegynder
11. februar 2000 - 08:16 #4
Du kan bruge VLOOKUP eller INDEX til at løse dit problem, du finder dem under : INSERT>FUNCTION.

Kent
Avatar billede mora Nybegynder
11. februar 2000 - 09:17 #5
(i må gerne tale dansk, det er den version jeg bruger)
Avatar billede mora Nybegynder
11. februar 2000 - 09:17 #6
Jeg prøver senere.
Avatar billede mora Nybegynder
11. februar 2000 - 10:01 #7
Kan ikke finde det i excel dansk, gidder du ikke komme med den på dansk?
Avatar billede ferslev Nybegynder
11. februar 2000 - 18:45 #8
Du skal bruge VOPSLAG eller INDEKS, de findes under menuen INDSÆT>FUNKTION, jeg håber at det var dansk nok.
Ellers må du skrive igen

Kent
Avatar billede mora Nybegynder
18. februar 2000 - 11:04 #9
Kan du ikke lige poste noget kode, der kikker i a2 efter tallende, og indsætter den passende tekst i dens egen felt?

Her er lidt, du kan bruge.
tal: tekst:
1100 Varesalg
2100 Vareforbrug
3900 Øv. omk.
Avatar billede mora Nybegynder
28. februar 2000 - 15:06 #10
Nej, jeg har ikke fået svar, se tidl. kommentar(med konkrete oplysninger)
Avatar billede ilder Nybegynder
28. februar 2000 - 16:02 #11
    LOPSLAG(A3;$E$3:$F$5;2;FALSK)

Ovenstående formel skriver: "Varesalg", såfremt du i A3 har skrevet 1100, og i området E3:F2 har skrevet:
      E            F
3  1100      Varesalg
4  2100      Vareforbrug
5  3900        Øv. omk.

Avatar billede mora Nybegynder
28. februar 2000 - 16:23 #12
Fedt :), jeg havde nu ikke tænkt mig at have hele listen stående på skemaet, men i en skjult kolonne gør det jo ikke noget.