Avatar billede the_mailmann Nybegynder
25. september 2001 - 23:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cron HJÆLP SØGES

Hej alle eksperter.
jeg skulle gerne have dette til at køre 2 gange i timen automatisk, men jeg kan ikke køre cron.
er der nogen som har en ide til en løsning?
Nedenunder er hvad der står man skal gøre for at få det til at virke!

Create a cron job or devise another method to ensure that the page
    /cron.php gets executed periodically.  This page will close auctions,
    notify bidders, etc.  In Linux, you can create a file
    /etc/cron.daily/phpauction.cron with these contents:

    #!/bin/sh
    lynx -dump /dev/null http://www.mydomain.com/phpauction/cron.php

    *** Note: if you have PHP installde as a module the above one is the only way
    to run cron. If have (or also have) PHP installed as a CGI you can substitute
    the lynx call aove with the following:

    PHP /absolute/path/to/cron.php

    Of course the path to cron.php will depend on where you did install phpauction.
    Be sure to give cron.php permission to be executable.

MVH Thomas
Avatar billede all-technology Nybegynder
25. september 2001 - 23:25 #1
Hvorfor kan du ikke koere cron ???

Proev at koere
crontab -e
og skriv

0,30 * * * *  lynx -dump /dev/null http://www.mydomain.com/phpauction/cron.php

Knud
Avatar billede the_mailmann Nybegynder
25. september 2001 - 23:28 #2
Hej Knud
Jeg har undersøgt der hvor jeg har min side, og der er ikke mulighed for at køre cron

Thomas
Avatar billede all-technology Nybegynder
25. september 2001 - 23:36 #3
Proeve at skriv til dem og spoerge om du kan
faa lov.

Ellers ser om du kan faa en account paa
en anden maskine og koere cron paa den.

Da lynx bare skal hent en php-side
vil det virke fra enhver maskine med adgang til
internetet.
Avatar billede the_mailmann Nybegynder
25. september 2001 - 23:40 #4
Det vil jeg prøve. Tak makker