Avatar billede holgerwa Nybegynder
25. september 2001 - 21:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tesktfelt i top-frame

Jeg har lavet en top-frame på min site www.wahlstroem.dk, som jeg er tilfreds med, bortset fra, at jeg godt kunne tænke mig, at indholdet (player-panel og tekst) kom højere op. Kan det lade sig gøre? Hvordan?
Holger
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. september 2001 - 22:02 #1
<a href=\"#\" onClick=\"parent.toppen.document.formNavn.feltnavn.value=\'hej hej\'>klik</a>

Jeg vil foreslå at du ændrer navnet på framen fra \"top\" til \"toppen\", da top er et javaScript object.

Du skal så i \"toppen\" lave en lille form med dit felt.

<form name=\"formNavn\">
<input type=\"text\" name=\"feltNavn\">
</form>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
25. september 2001 - 22:22 #2
En lille rettelse:

jeg har skrevet n med stort det ene sted og lille det andet. De skal være helt ens, da javaScript er case-sensitiv.

feltNavn og feltnavn er ikke det samme.

Ang.: Top i javaScript, så er det det øverste objekt i et frameset. Man kunne sige at top er selve vinduet. Bruges f.eks til at springe ud af frames hvis man får lyst til det eller ind hvis folk kommer til en side der egentligt skulle ligge inde i framesettet.

top.location.href=\"http://www.nikolajdu.dk\" - vil få siden til at springe ud af frames og hoppe til min side i stedet.

/Nikolaj

http://www.fotx.net/nikolajdu
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 00:20 #3
Hvad sker der dog???

Du sender mig en mail og jeg sender dig en tilbage og så afviser du mig??

Jeg kan ikke hjælpe dig yderligere hvis ikke du spørger konkret.

Anyway skal oplyninger, for at eksperten kan bibeholde sin vidensbank, udveklses herinde og ikke over mail.

Ikke sagt at mail ikke kan være nødvendigt, men for forståelsens skyld.

/Nikolaj
Avatar billede holgerwa Nybegynder
26. september 2001 - 21:29 #4
OK! Jeg siger undskyld - jeg var for hurtig.
Mit problem er, at der i top-framen tilsyneladende er plads foroven, så jeg ville gerne udnytte den. Jeg har forsøgt med at sætte en scroller på, og så kan den komme højere op, men jeg kan altså ikke få den derop permanent. Kan du, Nikolaj, eller en anden?
Holger
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
26. september 2001 - 23:53 #5
Hej igen Holger.

Sorry, jeg havde helt misforstået dit spørgsmål.

Indsæt den her i din topframe.

<BODY marginheight=\"0\" topmargin=\"0\" SCROLL=\"no\"...

Du skal selvfølgelig også have resten af linien med.
Avatar billede holgerwa Nybegynder
28. september 2001 - 19:58 #6
Hej Nikolaj,
Det virker! Tak
Holger
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
28. september 2001 - 20:24 #7
Fino :-9