Avatar billede xeno-morph Nybegynder
25. september 2001 - 21:54 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Fremhævede Tables

Jeg vil MEGET gerne vide hvordan du får framhævet et table, dvs. når man holder musen over et table, så ændrer farven sig, men teksten inden i cellen, bliver, indtil man holder musen over teksten...
Avatar billede mystical Nybegynder
25. september 2001 - 21:56 #1
Avatar billede enlize Nybegynder
25. september 2001 - 21:56 #2
Noget a\'la det her.

<table onmouseover=\"this.style.border-top=\'Solid red 1px\'\" osv osv..>
<tr>
<td>Tekst</td>
</tr>
</table>
Avatar billede mystical Nybegynder
25. september 2001 - 21:57 #3
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. september 2001 - 22:39 #4
cellen ligger ovenpå tabellen så det er svært at få mouseover på den ene uden også at få det på den anden. Du kan evt begrænse cellens mouseover ved at lave mouseover på et span eller en div indeni cellen.
Eller du kan gove tabellem en masse cellspacing (som nedenfor). så musen skal indover det før den kommer til en celle.

<table cellpadding=10 cellspacing=20 border=1
      style=\"background-color:#ccffff;\"
    onmouseover=\"this.style.backgroundColor=\'ffffcc\';\"
    onmouseout=\"this.style.backgroundColor=\'ccffff\';\">
  <tr style=\"background-color:#3399cc;\"
      onmouseover=\"this.style.backgroundColor=\'cc9933\';\"
      onmouseout=\"this.style.backgroundColor=\'3399cc\';\">
    <td style=\"background-color:#99ccff;\"
        onmouseover=\"this.style.backgroundColor=\'ffcc99\';\"
        onmouseout=\"this.style.backgroundColor=\'99ccff\';\">celle</td>
    <td>row</td>
  </tr>
  <tr>
    <td  style=\"background-color:#99ccff;\"
        onmouseover=\"this.style.backgroundColor=\'ffcc99\';\"
        onmouseout=\"this.style.backgroundColor=\'99ccff\';\">celle</td>
    <td>tabel</td>
  </tr>
</table>

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
25. september 2001 - 23:07 #5
<ole>
jakoba >> er er vist noget, du har misforstået. Hvad mener du med, at cellen ligger ovenpå tabellen? Cellspacing eller -padding, samt <span>\'s er totalt overflødige her  =)
/mvh
</bole>
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. september 2001 - 23:15 #6
Det jeg mener er at det areal der er tabelcelle automatisk også er både row og tabel. men med cellspacing i tabellen får du en lille margin udenom cellen der kun er tabel. Prøv eksemplet.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
25. september 2001 - 23:32 #7
Undskyld........jeg havde ikke set, at onmouseover på cellen og tabellen skulle resultere i to forskellige farveskift. Du har helt ret, Jakob! Det var vist min \'celle\', der lå nederst!  =oD
/mvh