Avatar billede neo4650 Nybegynder
25. september 2001 - 19:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spørgeskema med flere sider ?

Hej

Jeg har eller er igang med at bikse et spørgeskema sammen som kommer til at strække sig over mere en 1 side faktisk 3 den sidste side skal det være meningen at folk skal kunne sende de forgående indtastede oplysninger i en mail til mig jeg kan godt få den til at skifte fra den ene side til den næste uden probs men hvorda samler jeg alle de indtastede oplysninger sammen og smider dem afsted i en mail ??
Avatar billede dodger Nybegynder
25. september 2001 - 19:23 #1
Du kan enten gemme dem under vejs i <input type=\"hidden\"> felter, ellers kan du bruge en frame med størrels 0, som de 3 sider gemmer på.
Avatar billede horsmark Nybegynder
25. september 2001 - 19:25 #2
en mulighed kunne eks. være at gøre følgende...

1.side
submitter 26 spørgsmål
(blanke = Z og afkrydsede = X)

----
serveren rundes og alle svar gøres til en kommasepereret streng.
----
2.side
du smider den kommasepererede streng i et hiddenfelt
Og der submittes yderligere 26 spørgsmål
----
serveren rundes og alle nye svar tilføjes den allerede eksisterende kommasepereret streng.
----
3. samme som side 2.

----
serveren rundes OG du laver et array ved hjælp at myArray = SPLIT(svarstreng, \",\").
Du kan nu frit indsætte svar i mail til digselv eller skrive dem i basen

<mvh>Onkel HorsMark</mvh>
Avatar billede neo4650 Nybegynder
25. september 2001 - 19:31 #3
ehh okay nu er asp ikke mit helt store, er der en af jer der kunne komme med et kode eksemblem med hvordan det skal stå på asp siden ? jeg kaster 100P mere i baljen hvis der er en der gider skriv koden så jeg kan ændre den og selv bruge den
Avatar billede hnteknik Novice
25. september 2001 - 20:54 #4
Jeg bakker lige på piben. Hvorfor ikke have det hele på en side i en form. Min ide er om man kan fordele spørgsmålene over flere lag og lave en tabbed DHTML wrapped  i en form. Står selv og mangler sådan en - checker lige om man kan have layers inde i en form. Er der iøvrigt nogen begrænsning på antal <input> per asp side ???

Henrik
Avatar billede horsmark Nybegynder
25. september 2001 - 21:05 #5
hmmm det mest smart ville være at smide det i en ram-cookie som array... tror jeg men lytter liiige til hnteknik
Avatar billede hnteknik Novice
25. september 2001 - 22:31 #6
Puf - det ser sgu ud til at virke. Altså:

Man laver 3,4,5 layers og så noget mekanik til at tænde å slukke dem på skift.

Rundt om de relevante layers lægger man en form med post action til f.eks. en test.asp ( hvor man nu kan gøre med sine variable, som man vil: f.eks. <%response.write request.form(\"textfield\")%>
Man placerer herefter sine <p>Tekst 1        <input type=\"text\" name=\"textfield\"></p> på de forskellige layers (her er det godt at have f.eks. DW4 til at tænde og slukke for de forskellige lag, så man i design fasen ikke blir bæløjet)
Slut af med et par action knapper and there she blows - hele møjet i faner ( der skal lige laves lidt GIF arbejde der) på en side.

Spørgsmålet er så, hvormeget <input> kan den bære ??

Henrik

Avatar billede pierrehusted Nybegynder
26. september 2001 - 10:02 #7
Sådan her kan du lave det som en bunke HIDDEN fields.
Requset.form kan eventuelt udskiftes med request.querystring

Du skal måske lige formatere det indhold der kommer. F.eks. fjerne \' og andre småting der kan smadre INPUT tag\'et

<%
For each item in request.form
  response.write(\"<input type=\'hidden\' name=\'\" & item & \"\' value = \'\" & server.URLEncode(request.form(item)) & \"\'>\" & vbcrlf)
Next
%>
Avatar billede hnteknik Novice
26. september 2001 - 11:30 #8
>neo4650
Jeg går ud fra, at dit grundlæggende problem er, at antallet af spørgsmål rent layoutmæssigt ser tosset ud at have på en side ? Derfor kan en tabbed form løsning måske være din løsning!

Hvis det er tilfældet, er der her lidt at gramse på: http://www.fotb.dk/test/tabbed%20Interface.htm

Bemærk, at det er en ren testserver, så tag det, som det er. Koden kan vi snakke om - Input er jo ren html.

Henrik