Avatar billede juhl0 Nybegynder
25. september 2001 - 16:23 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Creative Sound Blaster PCI 128

Hej. Mit Creative Sound Blaster PCI 128 går i konflikt med mit netkort! Det forusager at netkortet kører ustabilt og at computeren genstarter konstant!

Da jeg deaktiverede lydkortet virkede det hele 100% Undtagen lyden selvfølgelig!!

Kan man ikke få en universial driver? SOm ikke forusager samme konflikt!

Venlig hilse juhl
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2001 - 16:28 #1
Prøv at flytte netkortet over i et andet slot og installer det igen.
Avatar billede juhl0 Nybegynder
25. september 2001 - 16:30 #2
jeg har installeret det 10000 gange og formateret 5 gange! Hjælper det at flytte slot???
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2001 - 17:02 #3
Ja, så afgjort, sæt den i slot 3, plejer at være til lydkortet!
Avatar billede juhl0 Nybegynder
25. september 2001 - 18:10 #4
nu har jeg prøvet at flytte slot! og installere det igen. ca. 5 min efter begyndte computeren at genstarte igen!!

Hva dkan jeg så gøre?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2001 - 18:11 #5
Hvad hedder dit Operativ system?
Avatar billede juhl0 Nybegynder
25. september 2001 - 18:15 #6
Windows 2000
Avatar billede juhl0 Nybegynder
25. september 2001 - 18:16 #7
jeg har downlaodet den rigtige driver!! Men er der en eller anden universial driver jeg kan prøve emd?

Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2001 - 18:25 #8
Normalt har Win2k en indbygget universaldriver.

Er den blevet ustabil efterr at du installerede den driver du downloadede, så kan det være den der skaber problemer.
Det er ikke sikkert at den er godkendt som driver af Microsoft.
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2001 - 18:26 #9
Og nej, der findes ingen universaldriver der passer til alle lydkort, hvis det er det du tænker på!
Avatar billede juhl0 Nybegynder
25. september 2001 - 18:29 #10
den er ikke godkendt at microsoft! det skriver den selv! og ja den er blevet ustabil efter jeg lagde driveren ind!!!

HVad skal jeg så gøre?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2001 - 18:32 #11
Du skal fjerne den driver fra enhedshåndteringen.
Højreklik på Denne Computer og vælg egenskaber og Hardware og Enhedshåndtering, find lydkortet og fjern det.

Luk ned og genstart og lad win2k selv finde en driver!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2001 - 18:38 #12
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2001 - 18:38 #13
Der ligger 2 filer, du skal nok hente dem begge!
Avatar billede juhl0 Nybegynder
25. september 2001 - 20:00 #14
det er dem jeg bruger det er dem der er fejl i!!!!!!!!!
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2001 - 20:06 #15
Har du prøvet med den indbyggede driver i Win2k?

Af alle de drivere jeg fandt på nettet var disse de eneste, de andre var til win95/98.
Avatar billede juhl0 Nybegynder
25. september 2001 - 20:39 #16
Når jeg sætter windows til at søge selv finder den ingen? Hvilken skal jeg ellers vælge?
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2001 - 21:31 #17
Hvad står der på dit lydkort?

Min egen Creative lydkort hedder CT4810 og der har både win2k og winxp drivere indbygget.

Det er muligt at du skal have en original driver til PCI128.

Prøv denne side http://www.soundblaster.com/drivers/welcome.asp?reg=1&OS=Win2k&prod=sbpci128&Select=Get+Files&x=75&y=3
Avatar billede juhl0 Nybegynder
25. september 2001 - 22:03 #18
Det er den jeg allerede bruger??
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2001 - 22:37 #19
Ja, men som du kan se var det Creatives egen side jeg viste dig, du kunne oven i købet selv bestemme operativ system og PCI128!

Hvis ikke det hjalp er jeg bange for at du skal slette alle dine drivere, jeg tror du kan fjerne dem inde i kontrolpanelet under Tilføj/fjern programmer!

Der er ikke meget mere jeg kan gøre for at hjælpe dig!

Der er en ting du kan prøve.
Gå i Start/Kør og skriv i feltet SFC /scannow og sæt din win2k skive i drevet og tryk Enter, så gendannes alle dine systemfiler med de originale. Regn med at der går ca. 10 minutter hvor de gendannes.
Bagefter henter du Service Pack 2 hos Microsoft under Start/Update og installerer den!

Avatar billede juhl0 Nybegynder
25. september 2001 - 22:40 #20
det har jeg prøvet??? men det kommer bare et vindue...som forsvinder efter 0,5 sek???

er det emningen
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. september 2001 - 22:47 #21
Ja, det er meningen, du kan også gå ud i en kommandoprompt og skrive den der, så kan du se hvad der sker.

Den måde jeg beskrev forsvinder vinduet, men den arbejder bare i baggrunden!

Husk Service Pack2 bagefter, den kunne godt løse dit problem hvis Microsoft har lagt drivere i den til PCI 128.
Avatar billede juhl0 Nybegynder
25. september 2001 - 23:01 #22
hmmm den skriver at SFC serveren ikke er til rådighed???
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. september 2001 - 00:36 #23
Nå, jeg kunne ikke lige komme til at svare dig.
SFC er ikke en server, men et program der ligger i C:\\Winnt og den skulle du gerne have også.

Kan du bruge søgefunktionen i windows, tryk på Windows tasten + f, så kommer der en menu hvor du kan søge efter SFC.exe.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. oktober 2001 - 10:30 #24
Tak for points!

www.fotx.net/retaxes