Avatar billede zola Novice
25. september 2001 - 06:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

webmail og sikkerhed

Hej
Jeg er lidt i tvivl om man på min arbejdsplads, hvor de bruger Win NT 4.0, kan læse nogle af de mails jeg skriver på pc´er under/efter arbejdstid.
Jeg bruger explorer 5.5 for at gå ind på min webmail.
Principielt set skulle de vil ikke kunne se hvad jeg skriver på en internetside.

Gælder det samme, hvis jeg går ind og skriver - f.eks her på eksperten ?
Kan de se, hvis de ellers kendte mit brugernavn, at jeg har oprettet dette spørgsmål ?
Avatar billede martinh Nybegynder
25. september 2001 - 07:39 #1
de kan se vilke side hele arbejdspladsen har været på
Avatar billede emberwild Nybegynder
25. september 2001 - 08:33 #2
de kan logge alt trafik ind og ud ret simpelt .
Avatar billede zola Novice
25. september 2001 - 20:47 #3
>>emberwild
Vil det sige at du svarer ja til mit spørgsmål?
Prøv lige at uddybe det lidt .
Avatar billede kapsel Nybegynder
25. september 2001 - 20:56 #4
Hvis du bruger f.eks. en hotmail konto er jeg temmelig sikker på de bruger krypteringssystemet SSL, det burde være sikkert nok, og de kan ikke umiddelbart læse det.
Avatar billede goulduck Nybegynder
25. september 2001 - 20:59 #5
Hvis de har nok logging på - så ja, så kan de følge med i alt!

Vi kan fx se på arbejdet, når der er nogle som er inde på diverse sex sider/forum/jubii/gamez og hvad man nu er inde på.

De kan, hvis der er EKSTREM logging på, også kunne læse hvad du har skrevet - men dette er dog sjældent, da det betyder at serverne skal gemme alt den data der er blivet sendt til/fra nettet.

Din arbejdsgiver skal dog informere dig om at dit Internet forbrug bliver overvåget... det er dog ikke alle arbejdsgivere, som gør dette.