Avatar billede subcenx Nybegynder
24. september 2001 - 17:02 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rigtige data

Jeg har et community på min side, og nu har jeg lige lavet sådan man kan se hvilke fra community der er online men nu kommer problemet:

Jeg har en tabel i MySQL der hedder online hvor de brugere der er online kommer i, og så viser jeg hvem der er online ved at gøre sådan:

<? $res = mysql_query(\"SELECT * FROM online\");
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
echo \"<a href=profil.php?bruger=$row[bruger]>$row[bruger]</a><br><br>\";
} ?>

Det virker fint men jeg vil også gerne vise hvilken startus og email brugerene har, disse oplysninger har jeg i tabellen users hvordan kan jeg så få dem frem så de passer med brugeren ?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2001 - 17:10 #1
<? $res = mysql_query(\"SELECT * FROM online\");
while($row = mysql_fetch_array($res)) {
$myres = mysql_query(\"SELECT * FROM users WHERE id = $row[id]\");
$myrow = mysql_fetch_array($myres);
echo \"<a href=profil.php?bruger=$row[bruger]>$row[bruger]</a><br><br>$myrow[status]\";
} ?>

Sådan cirka.. :)
Avatar billede subcenx Nybegynder
24. september 2001 - 17:18 #2
Du er osse så klog ;-)
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2001 - 17:21 #3
hihi... :) Nej, men jeg har selv stået og skulle bruge kode som det her...ret tit :)

Tak for point!