Avatar billede dreadnought Nybegynder
23. september 2001 - 22:43 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Kan man style checkboxes?

Sådan en dejlig hvid&grå box er ikke godt på en mørk side.
Avatar billede dreadnought Nybegynder
23. september 2001 - 22:55 #1
Og eventuelt mindre.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. september 2001 - 23:26 #2
<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" style=\"background-color:#ff9900;\">
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. september 2001 - 23:29 #3
Eller nok bedre:

<style>
.tjekket {border-style: dotted; border-width: 2px; border-color: #ff9900; background-color: #555555;}
</style>

Og så

<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" class=\"tjekket\">

Det her er altså ikke helt 100 bobs værd :-)
Avatar billede dreadnought Nybegynder
23. september 2001 - 23:31 #4
Kan man gøre dem mindre?
Kan man ændre den hvide farve?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. september 2001 - 23:35 #5
Sæt border-width: 4px

Findr lige den hvide farve.
Avatar billede dreadnought Nybegynder
23. september 2001 - 23:43 #6
Der sker nu ikke noget ved at ændre border-width.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
23. september 2001 - 23:46 #7
Der sker masser tjeck den her ud og find den du vil bruge.

<html>
<head>
    <title></title>
<style>
body {background-color:#666666}

.tjekket1 {border-style: dotted; border-width: 1px; border-color: #ff9900; background-color: #ff0000;}
.tjekket2 {border-style: dotted; border-width: 2px; border-color: #ff9900; background-color: #ff0000;}
.tjekket3 {border-style: dotted; border-width: 3px; border-color: #ff9900; background-color: #ff0000;}
.tjekket4 {border-style: dotted; border-width: 4px; border-color: #ff9900; background-color: #ff0000;}
.tjekket5 {border-style: dotted; border-width: 5px; border-color: #ff9900; background-color: #ff0000;}
.tjekket6 {border-style: dotted; border-width: 6px; border-color: #ff9900; background-color: #ff0000;}
.tjekket7 {border-style: solid; border-width: 2px; border-color: #ff9900; background-color: #ff0000;}
.tjekket8 {border-style: none; border-width: 2px; border-color: #ff9900; background-color: #ff0000;}
.tjekket9 {border-style: groove; border-width: 2px; border-color: #ff9900; background-color: #ff0000;}

.check {
  background-color : #e9e9e9;
  border : 3px solid;
  border-bottom : 1px solid Gray;
  border-top : 1px solid Silver;
  border-left : 5px solid Silver;
  border-right : 5px solid Gray;
}
</style>

</head>

<body>
<form name=\"f\">

<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" class=\"tjekket1\">bøh
<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" class=\"tjekket2\">bøh
<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" class=\"tjekket3\">bøh
<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" class=\"tjekket4\">bøh
<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" class=\"tjekket5\">bøh
<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" class=\"tjekket6\">bøh
<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" class=\"tjekket7\">bøh
<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" class=\"tjekket8\">bøh
<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" class=\"tjekket9\">bøh
<input type=\"checkbox\" value=\"hej\" class=\"check\">bøh

</form>

</body>
</html>
Avatar billede rune_c Nybegynder
23. september 2001 - 23:52 #8
Hvis du vil fjerne den hvide baggrund inde i selve checkboxen så kan du fjerne farven sådan:

<body bgcolor=#00FF00>
<input type=checkbox style=\"filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Chroma(Color=\'#FFFFFF\');\">
</body>

Den hvide baggrund er nu grøn den grå kant er der stadigvæk..
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. september 2001 - 03:45 #9
Det skal siges at Rune´s er Microsoft kode.

Netscape nøjes med backgroubnd-color:#ff0000
Avatar billede dreadnought Nybegynder
24. september 2001 - 09:52 #10
Nikolajdu :
Ja, nu kan jeg se at der sker noget, men den egentlige størrelse på boksen ændrer sig jo ikke, som man kan se i dit eksempel.

rune_c :
Den hvide farve må ikke være baggrunds farve.
Avatar billede rune_c Nybegynder
24. september 2001 - 14:03 #11
dreadnought>> Jeg må desværre skuffe dig men da checkbox er taget fra et ActiveX da det blev lavet og er derfor meget dårligt lavet. Du kan ikke lave baggrundsfarven om og fjerne kanten - i hvert fald ikke i IE, kender intet til Nutscape. Anywayz mit forslag fjerner den hvide baggrund, altså laver den hvid farve transparent så det er body\'ens baggrundsfarve der bliver vist.

Størrelsen kan du heller ikke gøre noget ved:

<input type=checkbox style=\"border: 1px solid #000000; width: 200;\">

her kan du se at width\'en ikke ændre størrelsen på selve checkboxen. posWidth kan heller ikke gøre det...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
24. september 2001 - 20:02 #12
Rune - I NS kan man. Jeg har desværre heller ikke kunne finde noget om det i IE.
Avatar billede dreadnought Nybegynder
25. september 2001 - 10:52 #13
OK. Jeg må bruge det som jeg har nu.