Avatar billede traded Nybegynder
23. september 2001 - 14:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gennemsigtig tabel

Er det muligt i html/javascript/dhtml at lave en tabel halvgennemsigtig?
Avatar billede nuki Nybegynder
23. september 2001 - 14:40 #1
brug den her:

<table border=\"0\" width=\"100\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\">
  <tr>
    <td></td>
  </tr>
</table>

-nuki
Avatar billede jakoba Nybegynder
23. september 2001 - 14:41 #2
I IE kan man lave filtre.
alternativt kan du lave en style a la:

<style>
table.semitrans { background-image:url(skakbret.gif); }
</style>

hvor skakbret.gif har hveranden pixel hvid og hveranden gennemsigtig.

Det vil du på flere browsere, men den baggrund der kikkes \'igennem\' til skal vælges omhyggeligt. Der kan nemt komme morais-effekter.

mvh JakobA

Avatar billede xzxzx Nybegynder
23. september 2001 - 14:48 #3
<table bgcolor=\"red\" style=\"filter:alpha(opacity = 50%)\" width=\"400\" height=\"400\">;
<tr>
<td>
hund
</td>
</tr>
</table>

opacity = 50% - er hvor gennemsigit det sakl være.

Virker kun i IE.

//Casper S - www.enter-s.dk
Avatar billede traded Nybegynder
23. september 2001 - 21:59 #4
sorry men det virker ikk
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2001 - 15:50 #5
Det er fordi Microsoft ændrede syntaksen for filtre (meget, MEGET irriterende)! I IE 5.5 og evt. højere (jeg er ikke helt sikker på 6\'eren endnu) skal du bruge følgende syntaks:
style=\"filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(Opacity=\'#FFFFFF\');\"
Så plejer det at virke, men \"Plejer\" har jo som bekendt et dårligt helbred for tiden, han ender næsten altid med at gå hen og dø, så... :-)
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2001 - 15:51 #6
Whooops, sådan her er syntaksen:
style=\"filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(Opacity=50%);\"
- Det er ikke til at finde rundt i 8-))
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2001 - 15:59 #7
Og så skal du måske endda slette procent-tegnet (jeg er ikke sikker, prøv!):
style=\"filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Alpha(Opacity=50);\"
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2001 - 16:00 #8
Avatar billede mr.rolle Nybegynder
25. september 2001 - 09:15 #9
<table width=\"0\" border=\"5\" cellpadding=\"0\" cellspacing=\"0\"
<tr>
<td>
</td>
</tr>
</table>
Du kan se resultadet på
www.manses.subnet.dk/405916.htm
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2001 - 14:59 #10
mr.rolle>> Den er jo helt gennemsigtig - ikke halvgennemsigtig :-) Men ellers fin-fin! @8-))
Avatar billede mr.rolle Nybegynder
26. september 2001 - 09:36 #11
Hvad vil du have ? og hvad mener du med halv gennemsigtig ???
// M@nse
Avatar billede traded Nybegynder
08. oktober 2001 - 16:01 #12
virker ikk