Avatar billede jox Nybegynder
23. september 2001 - 14:27 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

winxp win2k formatering

hej
jeg har w2k på c: og vil instalere winxp istedet
men jeg kan ikke få den til at formatere
den vil kun ligge winxp ved siden af

mvh JOX
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. september 2001 - 14:29 #1
Er det separate diske, fdisker du dit c: drev først.

Alternativt kunne du overveje bare at opgraderer din 2K. Det gjorde jeg selv, og det kører fint.

NanoQ
Avatar billede jox Nybegynder
23. september 2001 - 14:36 #2
øøøøh nej
1 disk delt i 5
mit w2k er dansk og xp\'ern er engelsk
så jeg kan ikke opgradere

winxp skulle vel kunne formatere
det kan w2k jo  ??

mvh jox
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. september 2001 - 14:37 #3
Dunno... men har du stadig din W2Kdisk kunne du jo vælge at lade den formatere, og så stoppe installationen når den er færdig. Boot herefter på WinXP disken :)
Avatar billede jox Nybegynder
23. september 2001 - 14:47 #4
hmmmm...  vender tilbage

mvh jox
Avatar billede jox Nybegynder
23. september 2001 - 15:40 #5
mit winxp ligger som en ISO fil
jeg har brugt isobuster til at pakke det ud
og så instalere der fra HD\'en !
jeg har brandt det to gange men der er fejl
på skiven hver gang
jeg har en plextor brænder og har brandt
det med nero
nogle bud ??????????????

mvh jox
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2001 - 17:20 #6
Du skal ikke lægge de 2 systemer på samme partition, der går ged i det. Hvert sit system hver sin parttion. Hvis dit XP laver knuder, når du starter install, kan det skyldes at din SP2 opdatering ikke blev afslutet korekt, også skal du have windows 2000 om på ny.
Avatar billede jox Nybegynder
23. september 2001 - 17:25 #7
jeg vil formatere C: og KUN have et styresystem

mvh jox
Avatar billede easytouch Nybegynder
24. september 2001 - 19:57 #8
Boot fra xp cdén eller disketterne.
når du kommer ind i start menuen, vælger du at slette den pation hvor 2k ligger \"det vil sige C\"
og opret en ny pation derefter, og lig så xp ind, så køre det...

Held og lykke
Avatar billede guro.not Nybegynder
24. september 2001 - 22:22 #9
Så vidt jeg ved, kan du ikke installere det fra hd\'en vis dit xp ligger på en ntfs partion.

Du skal enten få fat i en ny cd, eller konvatere hd\'en om til FAT/FAT32.
Få en af dine venner til at lave en Win98 start disk og check at fdisk og format findes på denne.
Så booter du på den disk, og fdisker den partision (C) som du ha at XP skal ligge på.
Så skal du formatere det nye drev, og så skulle du gerne kunne installer XP fra din HD.

Hilsen Guro.Not
Avatar billede jox Nybegynder
25. september 2001 - 14:03 #10
nu har jeg fået brandt cd\'en så den virker !!
før havde jeg ikke sat flueben i \"FINALIZE CD\"
det var det :-)
Avatar billede easytouch Nybegynder
25. september 2001 - 16:15 #11
Det at du nu skal gøre er:

Gå ind i din bios...(Tryk på del, når computeren starter op) og sæt den til at boote fra cdRom. og så følger du blot det som jeg skrev tideligere:

når du kommer ind i start menuen, vælger du at slette den pation hvor 2k ligger \"det vil sige C\"
og opret en ny pation derefter, og lig så xp ind, så køre det...

Avatar billede jox Nybegynder
25. september 2001 - 17:57 #12
tak du
men jeg har det op og køre
søndag aften

jox