Avatar billede frifoed Nybegynder
22. september 2001 - 22:43 Der er 4 kommentarer

Update funktion virker ikke på INT-fields

Hello!

Funktionen:

function updateauthor($id, $firstn, $lastn, $email, $address, $zipcode, $city, $country, $company, $phonenb, $faxnb, $mobilenb)
{

    if (mysql_query(\"UPDATE authors SET aut_firstn = \'$firstn\', aut_lastn = \'$lastn\', aut_email = \'$email\', aut_adress = \'$adress\', aut_zipcode = \'$zipcode\', aut_city = \'$city\', aut_country = \'$country\', aut_company = \'$company\', aut_phonenb = \'$phonenb\', aut_faxnb = \'$faxnb\', aut_mobilenb = \'$mobilenb\' WHERE aut_id = \'$id\'\")) echo \"Successfully updated author\";
}

Kan ikke \"update\" INT fieldsene når man prøver på dette får de blot default værdier :( Håber i kan hjælpe!
Avatar billede morw Nybegynder
22. september 2001 - 23:27 #1
Har du erklaret din vars som global i din funktion?
Avatar billede frifoed Nybegynder
23. september 2001 - 00:58 #2
nej, hvorfor skal man det? variblerne bliver jo parset igennem funktionskaldet.
Avatar billede frifoed Nybegynder
23. september 2001 - 02:28 #3
sorry det var en stavefejl, det sker jo når man ikke har mere kaffe;)
Avatar billede morw Nybegynder
23. september 2001 - 20:03 #4
Sorry, jeg var åbenbart for træt til at tænkte på det tidspunkt.

Prøv at lave din struktur om til:

$sql = \"UPDATE authors SET aut_firstn  Blabla\";

IF(mysql_query($sql) {
echo \"Successfully updated author\";
} ELSE {
die(mysql_error());
}