Avatar billede xzxzx Nybegynder
22. september 2001 - 19:23 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Hvorfor ikke = ?

Private Sub Command1_Click()
    Set omail = CreateObject(\"jmail.SMTPMail\")

    omail.Sender = \"casper.s@tdcadsl.dk\"
    omail.ServerAddress = \"smtp.mail.dk\"
    omail.SenderName = \"Casper S\"
    omail.AddRecipient \"casper.s@tdcadsl.dk\"
    omail.Subject = Text1.Text
    omail.Body = Text2.Text
    omail.Execute
    Set omail = Nothing

End Sub

Jeg sidder og fusker med en lille kode bare for sjov (noget jeg fandt her på eksperten). (får at få det til at fungere skal der installeres Jmail).

omail.AddRecipient \"casper.s@tdcadsl.dk\" - Hvorfor skal der ikke være et \"=\" (lige som de andre)?

Vis jeg nu gerne vil have at man selv kan bestemme modtagerens mail via en Tekst box, hvordan gør jeg det?

Har prøvet alle (u)mulige kombinationer.

modtager.Text

Casper Schneidereit
www.enter-s.dk

*key words*
E-mail, Outlook, Jmail, komponent, AddRecipien

Avatar billede da_nigga Nybegynder
22. september 2001 - 20:23 #1
Det med AddRecipient aner jeg ikke... Det er vel bare noget slumkode i komponenten.. Hvad ved jeg...

Hmmm hvis man selv skal bestemme modtageren...

Er det ikke bare at skrive

omail.AddRecipient Text3.Text

?

/Brian
Avatar billede netrnger Nybegynder
22. september 2001 - 22:12 #2
Sender, ServerAddress, SenderName m.v. er properties i komponenten, og skal derfor sættes med et = tegn.

AddRecipient derimod, er en funktion som kræver nogle parametre (i dette tilfælde adressen på modtager).

Det er \"bare\" sådan Visual Basic fungerer...

I JMail kan du tilføje flere modtagere til mailen ved at køre funktionen flere gange efter hinanden - f.eks.:
AddRecipient \"mail1@domæne.dk\"
AddRecipient \"mail2@domæne.dk\"
Avatar billede wilco Nybegynder
23. september 2001 - 19:36 #3
I MS Visual Basic kursus 1013 kan man læse at det kun er functions/procedures som skal returnere værdier som gør at parametre til function/proceduren skal i ()

med andre ord skyldes det at du kalder en procedure som ikke skal returnere en værdi igen.

/wilco
Avatar billede roenving Novice
24. september 2001 - 01:22 #4
Det er den helt grundlæggende forskel på properties (egenskaber, attributter) og methods (metoder, funktioner) ved objekter.

Din Jmail understøtter åbenbart en metode, som tillader dig at tilføje en modtager, det er nødvendigvis en metode; måske (sikkert ?) har objektet også et felt, som er Recipient, så du kunne ændre det med Recipient=\"Modtager\".

Hvis du kigger i koden finder du sikkert en objekt-definition, med en stribe felter, en constructor og et par metoder.

hth
jes
Avatar billede xzxzx Nybegynder
01. oktober 2001 - 14:38 #5
A\'ha...