Avatar billede herbert Nybegynder
22. september 2001 - 14:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

runtime error med mediaplayer

Jeg har skrevet noget simpelt kode til at åbne en mp3 fil i mediaplayer og afspille den.

først opretter jeg mediaplayer som ocx.
dernæst:

Private Sub Command1_Click()

MediaPlayer1.Open (sang)
MediaPlayer1.Play

End Sub

Jeg får hele tiden følgende fejl:

Run-time error \'-2147467259 (80004005)\':

Method \'Play\' of object \'IMediaPlayer2\' failed
Avatar billede axor Nybegynder
23. september 2001 - 12:46 #1
Du skulle måske prøve at hente en opdatering, jeg bruger selv \'msdxm.ocx\' den kommer sammen med windows mediaplayer v7.x. den fungerer ganske vist en smule anderledes men er meget effektiv.
Avatar billede rasmuss Nybegynder
28. september 2001 - 12:39 #2
Jeg er ikke sikker, men det kunne måske være fordi at der ikke skal være parentes efter open!.

Altså:

MediaPlayer1.Open \"c:\\Babarann.mp3\"

Avatar billede herbert Nybegynder
24. oktober 2001 - 15:46 #3
Tak for rådene!

Jeg har ik fået svar på mit spørgsmål, så jeg trækker pointene tilbage.