Avatar billede mjl Nybegynder
22. september 2001 - 10:40 Der er 19 kommentarer og
4 løsninger

ADSL og Switch

Hej der...

Jeg har en adsl-netexpress forbindelse, men vil gerne kunne bruge forbindelsen på flere PC\'ere.
Kan man uden videre, anskaffe sig en switch og så forbinde flere PC\'er via netkort til switchen, og så videre ud i intetheden via switchen?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. september 2001 - 10:41 #1
Jep, det kan du.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. september 2001 - 10:42 #2
Jeg har selv en 512kbit ADSL hos TDC, 3 pc´er over switch.
Avatar billede mjl Nybegynder
22. september 2001 - 10:43 #3
ok - hvordan forbides den....skal man ikke bruge sit ATM-kort mere?
Avatar billede mjl Nybegynder
22. september 2001 - 10:43 #4
forbindes
Avatar billede mjl Nybegynder
22. september 2001 - 10:45 #5
Kan man være online på alle samtidigt?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. september 2001 - 10:45 #6
Hvis det er en ATM baseret forbindelse skal du stadigvæk bruge dit ATM kort.
Det kræver at den med ATM kortet er tændt for at de andre pc´ere kan benytte internetforbindelsen.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. september 2001 - 10:46 #7
Ja, du kan være online samtidig på alle sammen.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. september 2001 - 10:47 #8
den pc med atm-kortet i skal have et netkort mere sat i som så går til switchen hvor de andre pc\'ere er koblet på.
den pc med atm-kortet skal være tændt før at de andre kan komme online
Avatar billede dragen Nybegynder
22. september 2001 - 10:54 #9
Og man skal vel også bruge noget software?
fx Wingate?
Avatar billede dragen Nybegynder
22. september 2001 - 10:56 #10
Internet <-> Gatewaycomputer (Den med de 2 kort) <-> Hub/Switch <-> Internt netværk
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. september 2001 - 10:58 #11
ja, du kan bruge wingate eller winproxy eller hvad du nu kan finde af ICS-programer
22. september 2001 - 10:58 #12
Hej - jeg troede at TDC var gået over til at bruge routere over hele linien. Prøv lige at snakke med dem, om du kan få en router i stedet for din \"ATM-løsning\". for hvis du har en router i stedet for, så slipper du får problemerne ved, både at skulle finde ud af deling af internetforbindelse, og endvidere det problem, at hvis computeren md ATM-kortet går ned, bliver alle andre logget af internettet.

BTW - så mener jeg altså at man kan \"låne\" en router fra TDC ganske gratis, eller for næsten ingen penge. så jeg ville lige høre dem om det kan lade sig gøre, før du går i gang med deling af internet fra en maskine - det suger.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. september 2001 - 11:04 #13
du kan for et gebyr på omkring ~400 kr få opgraderet din forbindelse til netexpress2 hvor du så får et nyt ADSL-modem og en Speedstream 2601 router. Vær opmærksom på at TDC er laaaaaaaaaaaaang tid om at få det gjort og at de sandsynligvis glemmer at du skal have et nyt ADSL modem osse.
Avatar billede mjl Nybegynder
22. september 2001 - 11:06 #14
Hvis man skal bruge wingate ell. lign. er det jo unødvendigt med switchen....

Jeg har delt opkoplingen med wingate, men den løsning er jo lidt irriterende fordi begge skal være tændt samtidigt - det jeg ønsker er en delin der overflødiggør tændt computer 1...
Avatar billede mjl Nybegynder
22. september 2001 - 11:07 #15
Hvilken løsning er bedst, hvis man betaler og installerer det hele selv...??
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. september 2001 - 11:10 #16
Jeg bruger ikke noget spec. software.
Ang. routeren så koster det 350,- at få konverteret til Netekspres2.
Jeg bestilte en router for 3 md. siden, den er ikke kommet endnu.

Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. september 2001 - 11:11 #17
Router løsningen er klart den bedste.
Avatar billede mjl Nybegynder
22. september 2001 - 11:13 #18
Skal man bruge NetExpress2? Kan man ikke bare sætte en router op, og bruge den umiddelbart?
Avatar billede mjl Nybegynder
22. september 2001 - 11:14 #19
Har lige sat points op, så for i 10 hver...!!

Håber det er ok!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. september 2001 - 11:15 #20
nej, det kan du ikke da dit nuværende adsl modem kun passer til et atm-kort. derfor kan du ikke sætte en router til.
ved at bestille netexpress2 slipper du også for at skulle ICS programmer og du slipper for at en pc skal stå tændt hele tiden.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
22. september 2001 - 11:16 #21
tak for point :)
Avatar billede mjl Nybegynder
22. september 2001 - 11:17 #22
ok - tak til alle - I er rigtigt gode til at hjælpe med gode løsninger og svar!!
Avatar billede apollo69 Nybegynder
22. september 2001 - 11:17 #23
Takker for point. :)