Avatar billede echelon02 Nybegynder
21. september 2001 - 23:41 Der er 12 kommentarer

Skjule drev

Hvordan skjuler man et drev i windows 2000 ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. september 2001 - 23:49 #1
Det vil jeg ikke råde dig til, så er det ikke sikkert at du kan komme til det mere.
Øv dig på en tom mappe først - højreklik på den og vælg egenskaber, og kryds af hvor der står Hidden eller skjul
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2001 - 23:59 #2
Du kan gøre det med programmet Tweak UI - har ikke selv tid til at finde link lige nu!
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. september 2001 - 00:02 #4
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. september 2001 - 00:02 #5
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. september 2001 - 00:04 #6
Avatar billede rebecca Novice
22. september 2001 - 11:39 #7
Hvis du tilføjer et dollartegn ($) efter et mappe-eller drevnavn ,du vil dele, betyder det at mappen eller drevet godt nok er delt, men det er samtidig skjult i netværket.Brugere på andre maskiner kan ikke se drevet eller mappen, men skal skrive den fuldstændige sti for at få kontakt.

Mvh.Rebecca
Avatar billede rebecca Novice
22. september 2001 - 11:41 #8
Ps...hvis du bruger hjælpefunktionen i Win 2000 står det også der.
Mvh.Rebecca
Avatar billede edderkop Nybegynder
23. september 2001 - 16:12 #9
Hvis du bruger $ efter delenavn, så lad være med at bruge standard share. Ex c$. Kald dit share noget andet, ellers er det for nemt at finde.
Avatar billede target Nybegynder
26. september 2001 - 14:34 #10
Hvis det er i Explorer du vil skjule dit drev, så prøv at kigge her: http://www.winguides.com/registry/display.php/148/

Der står hvor du skal ændre i registreringsdatabasen for at skjule nogen drev.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. september 2001 - 14:41 #11
Settings
Key: [HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\
Policies\\Explorer]
Value Name: NoDrives
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)

Disclaimer: Modifying the registry can cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. We cannot guarantee that problems resulting from modifications to the registry can be solved. Use the information provided at your own risk.
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 11:29 #12
måske tid at lukke