Avatar billede younes Nybegynder
21. september 2001 - 21:08 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvor er mit F:

Hej.

Jeg har et DVD drev (e:) og en brænder (f:) da der har været en såkaldt virus på min computer har jeg igår reinstalleret \"skidet\", men nu er det bare sådan at der ikke er noget f: så derfor kan jeg ikke brænde :( hvordan kan jeg få mit f: tilbage igen.. nogle der vil hjælpe!
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2001 - 21:18 #1
Hm... prøv lige at gå ind i enhedshåntering -> højreklik på denne computer -> egenskaber.

Er de derinde? Har du formateret?
Avatar billede hotpop Novice
21. september 2001 - 21:21 #2
prøv med tilføj/fjern hardware :)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2001 - 21:22 #3
lol
Avatar billede hotpop Novice
21. september 2001 - 21:24 #4
alaza> er det sjovt? :)
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2001 - 21:29 #5
Lidt komisk at jeg ikke tænkte på det! :)
Avatar billede hotpop Novice
21. september 2001 - 21:35 #6
ok :)
Avatar billede niksen1 Nybegynder
21. september 2001 - 21:40 #7
Hvad er reinstalleret ?, har du installeret ny windows ?, hvis ja, og den ikke vil vise dit cd/cdr drev, kan man ofte få den frem ved at ændre på den fysiske opsætning. hvis du åbner computeren, og kigger på dine drev, sidder der et bredt gråt kabel på alle drevene ( check lige at de sidder fast og ordentligt ) derefter kan du ændre på, hvordan drevene sidder:
på et gråt kabel ( I/O kabel )kan der sidde to drev, hvis der gør det, SKAL den ene jumpes som master og det andet drev SKAL jumpes som slave. det gør du ved at kigge bagpå drevene ( cd/hd, der er en tegning på drevet eller ved jumperen ) Som hoved regel skal harddiske helst sidde sammen på et i/o kabel istedet for at have cd og hd på samme kabel. cd rom brænderen skal helst være master og det vil sige at dvd\'en skal være slave på det ene kabel.
på det andet kabel skal: hvis du kører win9x skal system drevet ( dvs hvorpå windows ligger ) skal være master på det andet kabel, 0g naturligvis den anden hd være slave. Hvis du kører win NT / win2k kan system drevet være hvadsomhelst.
Nu har vi to i/o kabler med to drev på hver ( hvis jeg gætter rigtigt med dine drev bogstaver ) disse skal nu sættes i moder brættet, kablet med harddiske skal sættes i \" primary\" controller og cdr / dvd kablet skal sættes i secondary controlleren, der er kun de to stik på motherboardet så det er svært at tage fejl :-)
håber jeg gør mig klart
Avatar billede hotpop Novice
21. september 2001 - 21:42 #8
niksen> lang forklaring for ingenting - det virkede jo FØR han formatterede, så tror helt ærligt ikke at din løsning er gangbar :)
Avatar billede younes Nybegynder
21. september 2001 - 23:53 #9
hvor er enhedshåndtering, er ikke eksperrt mht. com.
Avatar billede younes Nybegynder
22. september 2001 - 20:22 #10
intet hjælp!
Avatar billede hotpop Novice
22. september 2001 - 20:24 #11
var ved at lave svar... never mind.