Avatar billede rene2u Nybegynder
21. september 2001 - 20:04 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Foldere efter XP install

Hej experter

Endnu ingen gruppe til Xp derfor her i Win2000
Jeg har lige installeret winxp, men er i tvivl om hvad de
efterladte folder betyder og har af funktioner bl.a. folderen
\"System Volume Information\" findes på alle mine 5
partitioner og indholdet fylder ca 850 mB tilsammen
kan de slettes ? hvad bruges de til ?

Folderen Undo fylder 440 mB - hvad indeholder de
2 filer Backup.cab og boot.cab

/rene2u
Avatar billede djeclemen Nybegynder
21. september 2001 - 20:09 #1
har du installeret xp som en ren installation

eller havde du 9x/2k inde i forvejen??
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. september 2001 - 20:12 #2
Hvis de ikke er lavet af WinXP, men under Win2k, så burde du kunne slette dem.
Du skal ikke slette dem hvis du stadig kører Win2k.

Se om de er oprettet samme dag som du installerede WinXP, så skal du lade dem være!
Avatar billede rene2u Nybegynder
21. september 2001 - 20:13 #3
Jeg havde på den partition \"opdateret\" 98SE
Avatar billede hotpop Novice
21. september 2001 - 20:13 #4
djeclemen> det er ligemeget, de nævnte filer kommer uanset om det er en ren installation eller en dualboot-installation.
Avatar billede rene2u Nybegynder
21. september 2001 - 20:17 #5
Det er nogle XP har oprettet - med det fylder da ret meget.......kan det passe at det skal ligge og \"flyde på alle partitionerne..
/rene2u
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. september 2001 - 20:21 #6
De ligger også i WinXP og jeg kan ikke åbne folderne, ingen adgang!
Avatar billede retaxes Nybegynder
21. september 2001 - 20:26 #7
Det passe ikke helt hvad jeg skrev, der ligger 1 på E: og 1 på F: og de fylder ca. 30Mb, men jeg tør ikke at slette dem!
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. september 2001 - 08:05 #8
Avatar billede pappy Nybegynder
22. september 2001 - 23:19 #9
Det er System Restore. Du kan ændre hvor meget plads System Restore må bruge på hver enkelt drev i System Restore Settings.
Avatar billede goulduck Nybegynder
22. september 2001 - 23:26 #10
Hvor er disse \"System Restore settings\"?
Avatar billede pappy Nybegynder
23. september 2001 - 00:12 #11
Højreklik My Computer, vælg Proberties, nu kan du under fanen System Restore markere hvert drev for sig og indstille hvor mange MB der må bruges med knappen Settings. Settings findes også i venstre kolonne når du åbner System Restore (Accessories > System Tools)
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. september 2001 - 09:24 #12
Det vil jeg kigge på når jeg kommer i nærheden af en Windows XP.

Men jeg tror nu ikke at det er det, den bruges til. Jeg bruger Windows 2000 og jeg har også den mappe. Mappen, som navet antyder, indeholder informationer om det drev som den ligger på. Bla. ligger informationerne om kryptering, som man kan læse lidt om i mit overstående link.
Avatar billede pappy Nybegynder
23. september 2001 - 12:37 #13
Ja Goulduck - den findes også i Windows 2000, men i Windows XP bliver mappen også brugt til System Restore.
Avatar billede goulduck Nybegynder
23. september 2001 - 14:14 #14
ok.. :)
Avatar billede rene2u Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:05 #15
hmmmmm... efter at have kørt en tid fylder indholdet på mine 6 partitioner tilsammen (X:\\System Volume Information) nu kun 5 mB, men kan jeg så fjerne folderene ?

/rene2u
(? - lukkes snarest)
Avatar billede pappy Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:38 #16
Nej du kan/skal ikke fjerne mapperne.
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. oktober 2001 - 14:41 #17
Hvis du mener om du kan lukke X:\\System Volume Information, så kan du normalt ikke få lov til det!
Avatar billede retaxes Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:11 #18
Takker for pointene!

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede rene2u Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:28 #19
Alt ok... det var vist oggå på tide at jeg fik det ? lukket !  ;-)
/rene2u

http://www.fotx.net/rene2u
Avatar billede rene2u Nybegynder
29. oktober 2001 - 20:28 #20
oggå=også  (odrspasre)  ;-)