Avatar billede caca Nybegynder
21. september 2001 - 17:57 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brug af outlook med 2 forskellige konti

Hejsa, Håber på lidt hjælp med mig og min piges email-konti!

vi  er tilkoblet stofanet og jeg bruger selv deres konti!
Ingen problemer her.

Min pige bruger derimod worldonline og her opstår problemerne.
Hun kan godt læse sin post, men hun kan ikke sende via sin konti...
Følgende fejl opstår:

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was \'caca@mail1.stofanet.dk\'. Subject \'\', Account: \'mail.worldonline.dk\', Server: \'smtp.worldonline.dk\', Protocol: SMTP, Server Response: \'553 relaying denied (#5.7.1)\', Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 553, Error Number: 0x800CCC79

Jeg har kontaktet worldonline-support, men de kunne ikke komme med en brugbar løsning..

Håber der er nogen it-sagkyndige herinde, der er bare en anelse klogere en de supportere på \"stofanet\"
Det er simpelthen den rene børnehave at ringe til!

Mvh Carsten

Avatar billede handmade Nybegynder
21. september 2001 - 17:59 #1
Du kan kun s e n d e post via den opkobling du aktuelt er på..
Ganske normalt for alle udbydere..
Avatar billede handmade Nybegynder
21. september 2001 - 18:01 #2
En løsning er, at du selv opretter en lille mailserver på din stofa. Der kan du sende direkte ud i verden..
Avatar billede podata Nybegynder
21. september 2001 - 18:19 #3
Hun skal bare bytte sin udbyders udgående smtp server ud med den du bruger, og på fanen general tilføje den adresse der skal laves reply på.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
21. september 2001 - 18:22 #4
Det er meget lettere at skrive stofa\'s smtp server (den der står ved din egen konto )under \"din piges\" konto istedet for smtp.worldonline.dk
Hvis det ikke umiddelbart virker skal du måske sætte hak i \"min mailserver kræver autentification\" (ca.) og så skirve dit stofa password og brugernavn der..
Avatar billede caca Nybegynder
21. september 2001 - 18:34 #5
Jubii..Det virkede, takket være svaret fra Thoeger Poertner!

Spørgsmålet er hemed lukket igen...

Takker for den hurtige respons...

Mvh carsten

Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
21. september 2001 - 19:01 #6
Selv tak, accepterer du ikke llige mit svar? :-)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
21. september 2001 - 19:09 #7
Takker for points..