Avatar billede netguru Nybegynder
21. september 2001 - 15:34 Der er 7 kommentarer

Tabulaturer i HTML

Jeg har to stykker tekst, der skal så overfor hinanden på flg. måde:

Navn                    Dato
Adresse                  Rekvisitions nummer
By Navn                  Telefon nummer

Normalt ville jeg smide det ind i en tabel:

<TABLE>
<TR>
  <TD>
  Navn<BR>
  Adresse<BR>
  Bynavn
  </TD>
  <TD>
  Dato<BR>
  Rekvisitions nummer<BR>
  Telefon nummer<BR>
  </TD>
</TR>
</TABLE>

Problemet: Brugeren, af hjemmesiden skal kopiere teksten over i et Word dokument. Dette gør, at jeg ikke kan bruge tabeller.

Spørgsmålet: Findes det i HTML et tegn for tabulatur? Vil dette kunne vise de to tekststykker hensigsmæssigt på hhv. siden og i et word dokument (Copy/Paste\'et fra Internet Explorer).

Eller ligger du inde med et andet genialt forslag? :o)
Avatar billede jacobve Nybegynder
21. september 2001 - 15:51 #1
det bedste er vel at bruge et &sp; som er et mellemrums tegn.

tror ikke der findes tabulator tegn.
Avatar billede jacobve Nybegynder
21. september 2001 - 15:51 #2
http://www.html.dk/dokumentation/tegn/iso.asp

se ellers her for forskellige tegn.
Avatar billede senj Nybegynder
21. september 2001 - 15:53 #3
I word kan du vælge paste specielt og indsætte det kopierede som unformatted text! Så kommer der ikke html fnidder med over!
Avatar billede lange Nybegynder
21. september 2001 - 15:59 #4
Hmm, du må kunne indsætte en tab-character med &#9; Jeg er dog ikke sikker på, hvordan browserne vil fortolke det, eller hvorvidt det virker, når det ryger i Word.
Avatar billede olebole Juniormester
21. september 2001 - 16:12 #5
<ole>
Det med tabullering er afgjort en dødsejler! Hvordan skal det stå formateret, når det kommer ind i Word? På é linie eller hvad?
/mvh
</bole>
Avatar billede callesen Praktikant
23. september 2001 - 08:51 #6
Hvis dine brugere bruger IE kan du indsætte et word dokument (i eksempelet: tabulatur.doc) med den ønskede tabulatur i en iframe, fx:

<IFRAME ALIGN=\"left\" FRAMEBORDER=\"1\" ID=\"input\" HEIGHT=\"340\" MARGINHEIGHT=\"5\" MARGINWIDTH=\"5\" NAME=\"tab\" SCROLLING=\"auto\" SRC=\"tabulatur.doc\" WIDTH=\"500\"></IFRAME>

Så kan der copy/pastes med den ønskede formatering.
Avatar billede senj Nybegynder
06. juni 2002 - 16:05 #7
luk sp.