Avatar billede jps2mt Nybegynder
21. september 2001 - 15:11 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Glemt password i W2K Server (HASTER!!)

Hvordan finder man sit glemte Administrator password i Windows 2000 Server???

Jeg har ikke været inde på min server i nogen tid, så jeg har nu glemt det...

Desuden har jeg mistanke til at den er blevet hacket, og den vej en der har ændret passwordet...

Mvh. Morten
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. september 2001 - 15:14 #1
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
21. september 2001 - 15:15 #2
Avatar billede klausknudsen Nybegynder
21. september 2001 - 15:23 #3
Hvis du har en anden bruger profil med admin rettigheder, burde det være muligt at komme ind og så rette admin passw. uden problemer. Det kan lade sig gøre i Win2000 pro. så mon ikke det også kan lade sig gøre i win2000 server...

mvh.
Klaus Knudsen
Avatar billede klausknudsen Nybegynder
21. september 2001 - 15:32 #4
Hvis du har en anden bruger profil med admin rettigheder, burde det være muligt at komme ind og så rette admin passw. uden problemer. Det kan lade sig gøre i Win2000 pro. så mon ikke det også kan lade sig gøre i win2000 server...

mvh.
Klaus Knudsen
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 15:44 #5
Avatar billede handmade Nybegynder
21. september 2001 - 15:46 #6
If you have ever lost your password to the built-in administrator account in Windows NT, then perhaps you know what a pain it was to reinstall NT and all the programs on the machine. Well….. Worry no more because I have a simple solution for you. Just Boot up with DOS and delete the sam.exe and sam.log files from Winnt\\system32\\config in your hard drive, Now when you boot up in NT the password on your built-in administrator account will be blank (No password). This solution works only if your hard drive is FAT.

Avatar billede jps2mt Nybegynder
21. september 2001 - 16:20 #7
Andre forslag??
Avatar billede handmade Nybegynder
21. september 2001 - 16:22 #8
Hvorfor?
Løsningen ligger i enten makses eller undertegnedes indlæg..
Avatar billede vladimirr Nybegynder
21. september 2001 - 16:27 #9
Jeg har en eller anden mistanke om at det ikke nødvendigvis er din egen server du vil ind på... et adminpassword er ikke noget man bare glemmer, ihvertfald ikke til en så dyr server.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
21. september 2001 - 16:27 #10
Den der med at installere en ny kopi, den bryder jeg mig ikke om, og din løsning duer ikke da jeg bruger NTFS...
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 16:34 #11
Har du afprøvet metoden på http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/
Avatar billede jps2mt Nybegynder
21. september 2001 - 16:39 #12
makse >> Ja, og det virker ikke...Den bliver bare ved med at sige at det er forket password...

Vladimirr >> Well...Hvis du ikke tror mig i at det er min egen server, so be it...Det kan jeg ikke tage mig af, for når jeg siger at det er, så er det selvfølgelig...
Og hvis du ikke kan andet end at lukke lort ud, så smut...(Hader lamers)
Avatar billede makse Nybegynder
21. september 2001 - 16:42 #13
Avatar billede jps2mt Nybegynder
25. september 2001 - 20:51 #14
makse >> Sikke mange gode programmer der kan lige det jeg vil...
Blot et lille problem...De koster jo det hvide ud af øjnene...Det er billigere bare at rede hvad jeg kan og så geninstallere lortet...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
25. september 2001 - 20:53 #15
har du prøvet de 2 metoder jeg skrev øverst?
Avatar billede jps2mt Nybegynder
29. september 2001 - 10:59 #16
Jeg mangler den der L0pthcrack, eller hvad den nu hed, de links jeg kan finde er døde... :o(

Det der med at skulle installere en ny kopi af ´Windows, er jeg ikke så meget for...Overskriver den så ikke noget af min gamle config, selvom den ligger på et andet drev??
Avatar billede makse Nybegynder
29. september 2001 - 11:07 #17
Avatar billede jps2mt Nybegynder
29. september 2001 - 20:26 #18
Har fundet LC3, men den siger den vil tage ca. 65 dage om at brute force den?!
Avatar billede jps2mt Nybegynder
19. oktober 2001 - 20:56 #19
HVIS nu vi antager at jeg installere en ny udgave af Windows 2k, hvordan kan man så afinstallere den igen, så den også fjerner sig fra boot-sectoren??
Avatar billede makse Nybegynder
19. oktober 2001 - 20:58 #20
Det kan du fjerne i Boot.ini filen.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
20. oktober 2001 - 18:51 #21
Jeg mangler filen srvany.exe...

Nogle der har et link til den, eller gider maile den til trab@perlhosting.dk ??

På forhånd tak, Morten...
Avatar billede makse Nybegynder
20. oktober 2001 - 18:59 #22
Avatar billede jps2mt Nybegynder
22. oktober 2001 - 19:10 #24
Ser i...Jeg kan skutte rigtigt få noget af det til at virke...Har endda forsøgt mig med en ny installation, for at åbne for den gamle (den fidus med srvany.exe) UDEN held...

Mvh. Morten
Avatar billede jps2mt Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:26 #25
Jeg fik det til at virke ved at omdøbe den originale SAM-fil til et andet navn...
Avatar billede makse Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:30 #26
Okay, hvorfor gjorde du så ikke det for lang tid siden? :)
Avatar billede jps2mt Nybegynder
23. oktober 2001 - 19:36 #27
Fordi jeg havde overset det kapitel på siden :o) Men kom lige til at se det ved et tilfælde...Og nu virker det sq igen... :o)

Men ellers takker jeg mange gange for jer andres svar, selvom jeg ikke har fået det til at virke...

Mvh. Morten