Avatar billede phppoul Nybegynder
21. september 2001 - 12:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

upload script

Hej
Jeg har lavet et upload script i php, problemet
er bare at den server der skal uploades til
kører i safemode(f2s.com) Man får derfor ikke
lov til at uploade fra et normalt phpscript,
men skal omdøbe det til .cgi og inkludere denne linie
overst: #!/usr/bin/php
Nå men fint nok, jeg ka´bare ikke få det til at virke!
Når scriptet køres kommer fejlen:
\"500 Internal Server Error.....\"
Jeg har tjekket alle FAQ´s og forums på f2s ud uden held. Jeg er nr. 13415 i mailkøen hos support, og vil bare ha´mit projekt færdigt.
Så, jeg håber at en af jer kan hjælpe mig ud af dette
¤%#¤%/irriterende problem.
På forhånd tak PP

scriptet:
#!/usr/bin/php
<?php
if ($pic){
    if (copy($pic1, \"../ulpics/test\")) {
echo (\"ok\");
} else {
echo (\"nope\");
}
?>
Avatar billede alvion Nybegynder
21. september 2001 - 13:43 #1
Hmm... Det er et par gæt men:

1) copy($pic1, \"$DOCUMENT_ROOT/../ulpics/test\")

2) har du skrive-rettigheder, dér hvor du prøver at kopiere til?
Avatar billede fastpoint Nybegynder
21. september 2001 - 14:23 #2
skift til denne server....reklamefri og den kører vidst ikke i safemode

www.hobbiton.org

Avatar billede caveman99 Nybegynder
21. september 2001 - 14:43 #3
Når du laver upload via PHP (eller andet sprog) er det webserver brugeren der skal have skrive rettigheder, og det tror jeg ikke man får hos f2s.com (så kan alle og en hver jo upload til serveren, og fylde den op)..

Du er på en eller anden måde nød til at tilkendegive dig overfor serveren med det brugernavn og password du bruger til ftp.. denne brugerkonto har skrive rettigheder!!
Avatar billede phppoul Nybegynder
21. september 2001 - 14:45 #4
Problemet er ikke mit .php script, det virker,
men pga. restriktionerne på serveren(safemode)
skal scriptet compiles af deres php cgi engine, som åbentbart ikke er så restriktiv.
Scriptet skal derfor laves om til .cgi og have inkluderet \"#!/usr/bin/php \" i toppen.
Men det virker bare ikke, derfor mit \"råb om hjælp\" til Eksperten.
Mvh pp
Avatar billede phppoul Nybegynder
21. september 2001 - 15:00 #5
->> caveman99
Jeg kan selv give tilladelse (via ftp prog.) til om en bruger må skrive til en mappe eller ej.
Så det skulle ikke være problemet.
Avatar billede phppoul Nybegynder
22. september 2001 - 19:52 #6
!