Avatar billede codemiss Nybegynder
25. maj 1999 - 07:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Udfyldning af underformular i access

Hejsa derude!
Jeg har et problem med oprettelse af datoer i en underformular.
Man skal vælger en fra og til dato, hvorefter der, i en underformular, skal udfyldes med alle datoerne, i hver sin record.
Den første record er ikke noget problem, men de efterfølgende vil ikke rigtigt! Jeg tror det er noget med at jeg mangler at "indsætte" en ny record inden jeg indsætter flere datoer end start datoen!?!?

På forhånd tak for hjælpen!

Codemiss
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 1999 - 08:10 #1
Hej CodeMiss

For det første skal du huske at underformularen skal være bundet til en tabel eller forespørgsel

Du skal nu i koden til hovedformularen indsætte følgende procedure som du kan kan efter opdatering på datofelterne

Private Sub OpdaterUnderForm()
Dim d1 as date
Dim d2 as date
dim TabelIUnderFormular as recordset
    d1=me!FraDato  'Fra dato feltet
    d2=me!TilDato  'Til dato feltet
    Set TabelIUnderFormular = CurrentDb().OpenRecordset("TABEL")

    'Indsæt datoer i tabel
    Do While DateDiff("d",d1,d2)>=0
        TabelIUnderFormular.AddNew
            TabelIUnderFormular!Dato=d1
        TabelIUnderFormular.Update
        d1=d1+1
    Loop
    'Opdater formular
    me!d1.setfocus
    DoCmd.DoMenuItem acFormBar, acRecordsMenu, 5, , acMenuVer70
    End Sub

God fornøjelse
Avatar billede codemiss Nybegynder
25. maj 1999 - 08:38 #2
Tak for hjælpen! Det ser ud til at virke! :-D

Codemiss