Avatar billede orbit Nybegynder
20. september 2001 - 23:03 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Windows Update

Jeg benytter jævnligt Windows Update til Windows98. Kan man være sikker på at man så får alle \"lapperne\" til hullerne i diverse programmer?

Når jeg spørger, så skyldes det at jeg af og til læser at Microsoft har udsendt en lap til et sikkerhedshul - men når jeg besøger Windows Update, så er der ingen opdateringer!
Avatar billede podata Nybegynder
20. september 2001 - 23:26 #1
Det er sjældent at de laver en update for én (lille) fejl.
Men du kan finde mange nyttige oplysninger på http://www.microsoft.com/technet/default.asp
Specielt kan fremhæves Microsoft Security Bulletins som du kan få tilsendt pr. email når der er nyt.
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/current.asp
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2001 - 01:06 #2
Det er lapper til alle de huller, som er i windows, som en hacker kan bruge til at komme ind på ens pc unden om firewall bl.a.
Avatar billede orbit Nybegynder
21. september 2001 - 07:43 #3
Altså - hvis jeg nøjes med at hente opdateringer via Windows Update - og det er jo det nemmeste - så skulle jeg være fuldt (rimeligt) dækket ind hvad sikkerhed angår. Så sikker som man nu engang kan blive i denne virusbefængte verden!?

Er det rigtigt forstået?

Jeg kan tilføje at jeg kører med dagligt opdatering af Nortons antivirusprogram.
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2001 - 09:44 #4
Der findes opdateringer, som ikke kommer via windows update. Du kan blot prøve at køre med programmet bigfix, som er et opdateringsprogram, der tjekker dit windows så der kører optimalt. Bigfix tjekker for update  og meddeler dig, hvis der findes noget også til specielle dele af windows, som måske ikke høre hjemme under windows update, da det kan være et bestemt program du kører på din pc, som gør at det kan være en god idé at foretage en update.

www.bigfix.com

kharder
icq# 71258492
www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2001 - 09:46 #5
Bigfix går ind i tecnet hos microsoft og finder de update din pc mangler.