Avatar billede cautoo Nybegynder
20. september 2001 - 20:42 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Beregn

Findes der en fuktion i delphi sådan at man ka lave en regnemaskine der kan regne 34+34*454+(34:4) altså hvis man skriver sådan i et editfelt og så vil have resultatet i et andet editfelt?
Avatar billede ziron Nybegynder
20. september 2001 - 20:44 #1
resultat.text := IntToStr(StrToInt(Regnestrykke.text));

/ZIRON
Avatar billede cautoo Nybegynder
20. september 2001 - 20:45 #2
er ikk valid integer
Avatar billede cautoo Nybegynder
20. september 2001 - 20:45 #3
jeg har lige prøvet præsis det samme inden at jeg skrev dette spg.
Avatar billede ziron Nybegynder
20. september 2001 - 20:46 #4
hov det er dit : tegn , det hedder div

/ZIRON
Avatar billede cautoo Nybegynder
20. september 2001 - 20:48 #5
jeg ka ikke engang skrive: 34+34
Avatar billede ziron Nybegynder
20. september 2001 - 20:50 #6
det skal du kunne... hmm har ikke delphi installet så.. men kan du

edit1.text := IntToStr(34+34);

/ZIRON
Avatar billede cautoo Nybegynder
20. september 2001 - 20:51 #7
Avatar billede cautoo Nybegynder
20. september 2001 - 20:52 #8
øøh jeg skrev: 34+43 :))
Avatar billede cautoo Nybegynder
20. september 2001 - 20:52 #9
ska det igennem en ellre anden funktion????
Avatar billede ziron Nybegynder
20. september 2001 - 20:53 #10
nej det brude altså virke.. virker meget underligt...

/ZIRON
Avatar billede snowball Novice
20. september 2001 - 20:54 #11
Så er det jo bare lige om den selv kan finde ud af diverse regneregler !? ;)

Ellers så kig på http://www.torry.net/calculators.htm ! Der er der flere ting som kan hjælpe dig ;)

Snowball
Avatar billede cautoo Nybegynder
21. september 2001 - 15:15 #12
jei ka altså ikk finde noget på den side er der ikk en der kunne prøve at skrive hvordan man laver en sådan en beregning??
Avatar billede jhald Nybegynder
24. september 2001 - 07:47 #13
Hmm, vil skyde på at du skal bede den om at dele op ved +, -, *, : osv osv og smide tallene ind i et array, og så behandle dem et regnestykke af gangen?
Avatar billede snowball Novice
24. september 2001 - 08:56 #14
Det er vel det som de VCL komponenter på http://www.torry.net/calculators.htm også gør !? Eller noget i den stil i hvert fald !

Snowball
Avatar billede unclebug Nybegynder
25. september 2001 - 14:03 #15
Jeg har ikke noget svar, men jeg ville bare lige sige at I ikke kan bruge StrToInt. Den tager kun tal, ikke regnestykker. Og at parse det selv er heller ikke nemt. Der skal tages hensyn til operatorer og parenteser. Det er IKKE en nem opgave hvis den skal kunne løse alle regnestykker. Så brug en komponent!
Avatar billede cautoo Nybegynder
25. september 2001 - 19:34 #16
jeg kunne ikk finde et ordentligt komponent til brugen, er der ikk en der vil give et direkte link til en godt komponent, dert ska ikk være et med indbyggede talknapper og sår\'n, det ska være sådan at jeg i et fejl i komponentet ka skrive rewgnstykket og så beregner den det!!!!
Avatar billede abx Nybegynder
25. september 2001 - 23:48 #17
Du skal bruge en parser.
Søg på nettet efter \"Parser\" And \"Pascal\"
eller lignede. Jeg har fundet mange men jeg
kan ikke huske adresserne.
Det er ikke helt simpelt at kode saadan en uden at man har lært det først.
Der er en fuld beskrivelse i mange (ældre) amerikanske Pascal boeger.
Eksempelvis i bogen \"Advanced Turbo Pascal\" af
Herbert Schildt.

Ellers kan du måske bruge OLE automation til EXCEL regenark? Dvs send en komandio til Excel som udfoerer operationen.
Avatar billede abx Nybegynder
26. september 2001 - 00:19 #18
Her er det ultimative svar :) !!!:

Se indlægget i denne Delphi tråd (under
ubesvarede spørgsmål) dateret
Den kode loeser dine lommeregner problemer.

Avatar billede abx Nybegynder
26. september 2001 - 00:41 #19
Ups der skulle stå

Se ALLE svar til spørgsmålet i denne Delphi tråd (underubesvarede spørgsmål) dateret
Den store kode loeser dine lommeregner problemer
Avatar billede jhald Nybegynder
27. september 2001 - 10:23 #20
kunne du ikke smide en url i stedet?
Avatar billede abx Nybegynder
01. oktober 2001 - 00:41 #21
Nej, ikke til 10 point; så må man slide lidt for føden.

VH. abx
Avatar billede stoney Nybegynder
01. oktober 2001 - 02:20 #22