Avatar billede dofo Nybegynder
20. september 2001 - 16:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

formler, celler og ?

Jeg har en excel fil bestående af flere ark.
De enkelte ark indeholder oplysninger om diverse projekter. Kolonnerne indeholder del-trin som hvert projekt gennemløber. Hver række nedad tilhører et projekt. Eks:

Navn Nr  Pris  Beskrivelse  Dato for x  etc. ...
XX  01  100    Om ...      7/10/xx    2/2/xx
YY  02  200    Om ...

Et af arkene bruger jeg til præsentation af den information der findes på de andre ark, da arkene ikke er print/læsevenlige (fylder mere en en A4 side). Jeg gengiver kun kerneoplysninger (ca. 30 felter) på denne side og bruger = +reference til ark og cellenummer i hver celle. Det fungerer fint, men jeg ville ønske at jeg kunne få lavet en formel så jeg kun behøvede at rette i en celle og så opdaterede alle cellerne på den side sig \'af sig selv\' med den information der findes i det pågældende ark om det pågældende projekt fordi de alle er låst til det cellenummer der skrives i denne ene celle. Lidt a-la en if-so eller en when-so sætning. Men jeg ved ikke hvordan det gøres.
Der tilføjes hele tiden ny projekter så det er meget omstændigt at lave en formel der siger \'if projekt xx så ...\'. De eneste konstanter er at hvert projekt tilhører en linie i et ark og at alle projektfaser står det samme sted.
Er der nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede janvogt Praktikant
20. september 2001 - 16:08 #1
Du kan lave nogle simple LOPSLAG.
Send evt. dit ark til mig så skal jeg kigge på det.

jan_vogt_hansen@hotmail.com
Avatar billede dofo Nybegynder
20. september 2001 - 16:41 #2
Du får en revideret fil pr. email. Håber den dur.
Avatar billede dofo Nybegynder
26. september 2001 - 13:18 #3
Tak for hjælpen. Efter lidt indkøringsproblemer har jeg fået formlen: =VLOOKUP(D1;\'2001-\'!B1:CZ11;7;FALSE) virke.