Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 19:41 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

er der en der kan hjælpe med at finde fejlen

Hej

<body onload="init()" topmargin="5" leftmargin="5" marginwidth="0" marginheight="0" text="blue" alink="#003399" link="#003399" vlink="#003399">

<span id=txt style="filter:revealTrans(transition=23, duration=2);visibility:hidden;width:100%">

<font face="bell mt" size=5>
Fill out form and press send.
</font>

<font face="bell mt" size=4>
<form action="mailto:andes01@forum.dk" method="POST" enctype="text/plain">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="1" width="100%">
<td>

<tr>
<td width="30%">Your name:
<td width="60%">
<input type="text" size="45" name="Navn">

<tr>
<td width="30%">E-mail:
<td width="60%">
<input type="text" size="45" name="E-mail">

<tr>
<td width="30%">Site name:
<td width="60%">
<input type="text" size="45" name="Side navn">

<tr>
<td width="30%">URL:
<td width="60%">
<input type="text" size="45" name="Adresse">

<tr>
<td width="30%">About you site:
<td width="60%">
<input type="text" size="45" name="Beskrivelse">

<tr>
<td width="30%">Number of pics:
<td width="60%">
<input type="text" size="45" name="Antal billeder">

<tr>
<td width="30%">Paysite yes/no:
<td width="60%">
<input type="text" size="45" name="Paysite">

<tr>
<td width="30%">&nbsp;
<td width="60%">
<input type="submit" value="Send">
<input type="reset" value="Reset">

</table>

eller er der en lettere måde at lave det på::

det skal være så det kommer frem i teksten ikke i Emne

Hilsen Andes
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 19:44 #1
eller er der en der kan lave det for mig
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 20:12 #2
Jeg er igang med at lave noget til dig!
Avatar billede hatecaps Nybegynder
06. februar 2000 - 20:48 #3
hmm. der mangler i hvertfald et </form> tag og egentlig også et </body> tag
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 20:51 #4
<FORM NAME="Table1FORM" action="http://formmail.netsite.dk/formmail.pl" method="post"><br>                <TABLE ID="Table1" BORDER=0 CELLSPACING=5 CELLPADDING=0 WIDTH=350>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173 HEIGHT=22><P>Your name:</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P>
                                <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
                                    <TR>
                                        <TD><INPUT ID="Navn" TYPE="TEXT" NAME="Navn" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120></TD>
                                    </TR>
                                </TABLE>
                            </TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173><P>E-mail:</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P>
                                <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
                                    <TR>
                                        <TD><INPUT ID="Email" TYPE=TEXT NAME="E-mail" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120></TD>
                                    </TR>
                                </TABLE>
                            </TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173 HEIGHT=26><P>Site name:</TD>
                            <TD WIDTH=77><P>
                                <TABLE WIDTH=32 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
                                    <TR>
                                        <TD><INPUT ID="Sitename" TYPE=TEXT NAME="Sitename" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120></TD>
                                    </TR>
                                </TABLE>
                            </TD>
                            <TD WIDTH=147>&nbsp;</TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173><P>About you site:</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P>
                                <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
                                    <TR>
                                        <TD><INPUT ID="About" TYPE=TEXT NAME="About" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120></TD>
                                    </TR>
                                </TABLE>
                            </TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173 HEIGHT=22><P>Number of pics:</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P>
                                <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
                                    <TR>
                                        <TD><INPUT ID="numberofpics" TYPE=TEXT NAME="numberofpics" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120></TD>
                                    </TR>
                                </TABLE>
                            </TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173 HEIGHT=26><P>Paysite yes/no:</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P><INPUT ID="paysite" TYPE=TEXT NAME="paysite" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120>&nbsp;</TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD>&nbsp;</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P><INPUT TYPE=RESET NAME="FormsButton1" VALUE="Reset" ID="FormsButton1">&nbsp;&nbsp; <INPUT TYPE=SUBMIT NAME="Status" VALUE="Submit" ID="Status"></TD>
<INPUT type=hidden name="recipient" value="din email!">
<INPUT type=hidden name="subject" value="dit subject!">
<INPUT type=hidden name="redirect" value="din takke-html side!">
                      </TR>
                    </TABLE>
                </FORM>

du skal ændre :

1.  din email! til din e-mail adresse
2.  dit subject! til dit emne, du får i e-mailen
3.  din takke-html! til den side, formen går hen til, efter e-mailen er blevet sendt!

Du kan selfølgelig ændre dit design m.v.
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 21:42 #5
http://formmail.netsite.dk/formmail.pl
skal man hente den der????
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 21:44 #6
eller kan man få den til at ligge på ens egen hjemmeside
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 21:47 #7
Man henter den ikke - den bliver bare kørt derfra

du kan, hvis din side understøtter det, ligge den på din egen side og selv tilpasse scriptet, men det kommer lidt an på, hvilken version af formmail.pl ud får fat i ........ du kan jo kigge på det
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 21:48 #8
Det har dog ingen betydning, idet du ikke nogle steder kan se, at den bliver sendt derfra :)))
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 21:48 #9
hvor kan jeg hente det
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 21:52 #10
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 21:53 #11
Det er bare ikke se samme variabler der skal bruges i denne version af formmail.pl, derfor vil jeg råde dig til, at bruge den på NETsite
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 21:54 #12
hvordn skal jeg gemme den
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 21:56 #13
Højre klik på linket > Gem destination som
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 22:03 #14
<FORM NAME="Table1FORM" action="download.pl" method="post"><br>                <TABLE ID="Table1" BORDER=0 CELLSPACING=5 CELLPADDING=0 WIDTH=350>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173 HEIGHT=22><P>Your name:</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P>
                                <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
                                    <TR>
                                        <TD><INPUT ID="Navn" TYPE="TEXT" NAME="Navn" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120></TD>
                                    </TR>
                                </TABLE>
                            </TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173><P>E-mail:</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P>
                                <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
                                    <TR>
                                        <TD><INPUT ID="Email" TYPE=TEXT NAME="E-mail" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120></TD>
                                    </TR>
                                </TABLE>
                            </TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173 HEIGHT=26><P>Site name:</TD>
                            <TD WIDTH=77><P>
                                <TABLE WIDTH=32 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
                                    <TR>
                                        <TD><INPUT ID="Sitename" TYPE=TEXT NAME="Sitename" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120></TD>
                                    </TR>
                                </TABLE>
                            </TD>
                            <TD WIDTH=147>&nbsp;</TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173><P>About you site:</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P>
                                <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
                                    <TR>
                                        <TD><INPUT ID="About" TYPE=TEXT NAME="About" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120></TD>
                                    </TR>
                                </TABLE>
                            </TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173 HEIGHT=22><P>Number of pics:</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P>
                                <TABLE WIDTH=200 BORDER=0 CELLSPACING=0 CELLPADDING=0 NOF=TE>
                                    <TR>
                                        <TD><INPUT ID="numberofpics" TYPE=TEXT NAME="numberofpics" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120></TD>
                                    </TR>
                                </TABLE>
                            </TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD WIDTH=173 HEIGHT=26><P>Paysite yes/no:</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P><INPUT ID="paysite" TYPE=TEXT NAME="paysite" VALUE="" SIZE=30 MAXLENGTH=120>&nbsp;</TD>
                        </TR>
                        <TR>
                            <TD>&nbsp;</TD>
                            <TD COLSPAN=2><P><INPUT TYPE=RESET NAME="FormsButton1" VALUE="Reset" ID="FormsButton1">&nbsp;&nbsp; <INPUT TYPE=SUBMIT NAME="Status" VALUE="Submit" ID="Status"></TD>
<INPUT type=hidden name="recipient" value="Andes01@forum.dk">
<INPUT type=hidden name="subject" value="hejsa">
<INPUT type=hidden name="redirect" value="sms.html">
                      </TR>
                    </TABLE>
                </FORM>
skulle det se sådan ud men så kommer man bare hen til filen *.pl
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 22:05 #15
du skal kalde filen for formmail.pl

du skal CHMOD 775 formmail.pl filen
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 22:07 #16
CHMOD 775
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 22:13 #17
Ændrer disse felter

<INPUT type=hidden name="recipient" value="Andes01@forum.dk">
<INPUT type=hidden name="subject" value="hejsa">
<INPUT type=hidden name="redirect" value="sms.html">

til

<INPUT type=hidden name="mail_til" value="Andes01@forum.dk">
<INPUT type=hidden name="mail_emne" value="hejsa">
<INPUT type=hidden name="mail_ok" value="sms.html">
<INPUT type=hidden name="mail_fejl" value="fejl.html">

og hent filen herfra

www.blaa-bog.dk/formmail.zip

Det kommer til at koste dig 100 points OK ?

Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 22:16 #18
www.blaa-bog.dk/formmail.zip
findes ikke og hvordan retter man det til 100 points
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 22:18 #19
Jeg ved den ikke findes ....

accepter dette spørgsmål og opret et nyt, hvor du giver mig de ekstra points .... og skriv et link til det spørgsmål herinde

Så lægger jeg filen op nu!
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 22:19 #20
den er der nu ok
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 22:21 #21
du får 150 points vis du laver html filen og *.pl og sender den til

andes01@forum.dk
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 22:27 #22
Done!
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 22:31 #23
Virker det ?
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 22:31 #24
virker den hos dig

den springer over til pl filen
Avatar billede phylox2 Nybegynder
06. februar 2000 - 22:33 #25
har du ICQ ?
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 22:38 #26
ja
Avatar billede andes Nybegynder
06. februar 2000 - 22:39 #27