Avatar billede kazz Nybegynder
20. september 2001 - 10:43 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Link mellem frameset og nested frameset ??

Jeg har et stort frameset hvorfra jeg kalder et eksternt frameset ( nestet ).
Herefter har jeg brug for at jeg inde fra det nestede frameset, kan kalde en frame i det ydre (store/oprindelige) frameset.

Hvad gør jeg??
Avatar billede bjarte Nybegynder
20. september 2001 - 10:47 #1
tror ikke det er mulig.. men i javascript, dhtml.. kanskje olebole eller noen har svaret..
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2001 - 11:02 #2
<ole>
Du kommer ud i frameset\'et, der indholder den frame, du er i med: \'parent\'. Altså:
  parent.venstre.document.write(\"hej\");
så skrives der i nabo-framen \'venstre\'.
Ligger venstre i et frameset, to niveauer oppe, hedder det:
  parent.parent.venstre.document.write(\"hej\");

Skal du kalde din \"bror\", kalder du \"far\'s anden søn\". Skal du kalde \"onkel\" (far\'s bror), kalder du \"farfars anden søn\"...osv  =o)
/mvh
</bole>
Avatar billede callesen Praktikant
20. september 2001 - 12:04 #3
->olebole> Kan du anbefale et slægtsforsningsprogram? ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2001 - 12:08 #4
Jaja....jeg kører mit helt eget! Foreløbig er jeg blevet far tre gange og morfar én gang, så lidt \'nested\' føler jeg mig da helt klart  =o)
Desværre er jeg bange for, dit køn diskvalificerer dig til at deltage direkte i programmet...på mit \'frames-niveau\', i hvert fald  *LooL*
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2001 - 12:10 #5
Min ældste datter er gift og den yngste er kun 9 år. Så enten må du finde dig et andet program at deltage i.......eller glo ned i olebole\'s dobbeltløbede  =oD
Avatar billede callesen Praktikant
20. september 2001 - 12:17 #6
Tak for advarslen - jeg finder straks andre \'rammer\'.
Avatar billede kazz Nybegynder
20. september 2001 - 12:20 #7
Det lyder da ihvertfal til at du har styr på det der med familien olebole - lol!

Jeg tror nu heller ikke at callesen har tænkt sig at lægge an på hverken din mainframe eller dine døtre...

og slet ikke nu lol!

hilsen KAZZ ;)

Avatar billede jakoba Nybegynder
20. september 2001 - 12:47 #8
Men i javascript slipper vi da i det mindste for alle forviklingerne med 2 forældre. Er din onkel bror eller svoger til din moster? (for slet ikke at tale om din papir-fars bror, hvad er han til hvem?
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2001 - 13:06 #9
stepParent.venstre.document.write(\"hej\");
...holder ganske rigtigt ikke i JS...og hvad sker der ved genetisk kloning?  =8-O
Det er *fandeme* uhyggeligt, du!  :oD
Avatar billede roenving Novice
20. september 2001 - 14:15 #10
>>kazz
En anden måde at kigge på dit problem er at tage den helt fra oven, så du kan bruge:

top.ditFrameNavn.document.write(\'Jahuuu... er du der\');

hth
jes
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. september 2001 - 14:16 #11
... næsten ligeså slemt som C++ :(
Avatar billede kazz Nybegynder
20. september 2001 - 14:18 #12
Jeg takker ydmygt for den store interesse I har vist :) og de gode svar .... lol

Hilsen KAZZ
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2001 - 17:32 #13
roenving >> Ahaaaahhhh......... forkortelse af:
  adam.kain...osv...osv...farfar.far.brormand.document.write(\'Jahuuu... er du der\');
=oD
Avatar billede roenving Novice
21. september 2001 - 13:33 #14
Jes *GG*