Avatar billede starvision.dk Nybegynder
20. september 2001 - 09:28 Der er 11 kommentarer og
5 løsninger

Kritik af Internet shop.

Jeg har lavet en Internet shop som jeg godt kunne bruge noget kritik af: www.fund-raising.dk/demoshop
Avatar billede -sofus- Nybegynder
20. september 2001 - 09:45 #1

Først det negative (:

1)Ved første kig. virker den uoverskuelig

2)måske skulle du lave så hvis man betalte med dankort, kunne man skrive kortnummer

3)hele siden blinker når jeg kører musen over bestsellers

4) i indkøbs kurv står der Nr.> skal den > være der ?

så det positive....

1) rigtig fede iconer, har du selv lavet dem ?

2) lækkert at man kan tjekke sin ordre status

3) søge funktionen spiller

Avatar billede -sofus- Nybegynder
20. september 2001 - 09:46 #2
hmm for tidligt om morgen,, der står ikke nogen med dankort (: det var et flag
Avatar billede starvision.dk Nybegynder
20. september 2001 - 10:26 #3
Sofus > Hvilken browser bruger du?
Avatar billede jakoba Nybegynder
20. september 2001 - 10:34 #4
Før du laver en \'søg\'-facilitet skal du sørge for at have et stort nok varesortiment til at den søger finder noget, (og at den finder det rigtige).

Jeg prøvede \'jeans\' og \'slacks\' og fik intet ud af det. Så har du mistet den kunde :(

Og specielt indenfor mode er der ikke mange der kan stave rigtigt alle de mode-ord. Så den skulle helst finde fx: \'jeans\' på de almindeligste fejlstavninger også (jens, jans, djeens, jeens, jans, ...). Det kræver en del omhyggelighed at lave en god søger.

Ssiden hedder demoshop, men i brødkrummelinie er startside-linket skrevet som \'katalog\', burde det ikke være \'demoshop\' (eller et helt tredie fælles ord)?

menubjælker er afgrænset med en mørk streg foroven, burder der ikke være en tilsvarende afgrænsning af linien forneden?

Den tekst du bruger i links er lovlig meget mindre end din almindelige brødtekst. Du har da vel ikke blandet px og pt de steder du angiver font-size? (jeg bruger windows-settingen \'lange fonts\').

mestendels er det en gevaldig god side. med god og overskuelig aestetik der er neutral nok til at du kan vise noget nær enhver vare i den.

mvh JakobA

Avatar billede kristian21 Praktikant
20. september 2001 - 10:39 #5
Det er nogle gode farver du har valgt.
Jeg giver -sofus- ret i at det virker lidt uoverskueligt. Dit \"midterområde\" glider ud i dine oversigter (menuer) i højre og venstre side. Måske skulle du adskille med nogle lodrette linjer, således indholdet bliver lidt delt op. Håber du forstår min lidt snøvlede formulering.
Desuden synes jeg dine links under \"bestsellers\" ikke ser så godt ud, som ved resten af dine links.
Jeg bruger IE 6.0
Avatar billede kristian21 Praktikant
20. september 2001 - 10:41 #6
Der skal vel også dansk lovgivning fremgå betingelser ved at handle i din butik... Ved ikke helt om jeg har overset det.
Avatar billede kristian21 Praktikant
20. september 2001 - 10:41 #7
...ifølge dansk lovgivning ...
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2001 - 10:44 #8
Udemærket side, med god balance i farverne. Men måske du skulle lave \"købpilen\" om til en indkøbsvogn, der selvom det virker gennetærsket er det som de fleste brugere forstår.

Overskriften \"Bestsellers\" burde du nok overveje at ændre til \"Mest populære\" eller lign, da jeg først tænke at i solgte Bestseller tøj herinde (altså mærkevaren Bestseller, J&J/Carli Gry osv.)

Det med hvor mange hits du har haft fjerne du forhåbentligt senere? :)

Det er fint nok på en privat/teknisk side men ikke i en webshop.

Men klø bare på, den rent tekniske side ser fornuftig nok ud. Også at du sender Session ID\'en med rundt.
Avatar billede podata Nybegynder
20. september 2001 - 10:49 #9
Førstehånds indtrykket ser meget godt ud, men højre side (bestsellers m.v.) er presset lidt for meget sammen.

Jeg har ikke noget der hopper eller blinker.....

Og ja, Nr. i indkøbskurv skulle nok ændres til varenr.

Og en ting der er MEGET irriterende, der er forskel i bredden på siderne når man ser den i 800×600.

Ellers synes jeg den er god, kan godt lí farverne..

PS:
Er valuta-kurserne opdateret ?
Hvis man køber for 2590,00 Dkr. Skal man hvis man vælger at betale med pund £ af med 3658,17 Dkr. for det samme? (Natinalbankens informationskurs kl. 10:45)
Avatar billede podata Nybegynder
20. september 2001 - 10:52 #10
Natinalbankens = Nationalbankens
Avatar billede starvision.dk Nybegynder
20. september 2001 - 13:28 #11
Jeg vender tilbage til indlægget snart, med svar...
Avatar billede -sofus- Nybegynder
20. september 2001 - 14:42 #12
heh.. ok det var den com jeg sad på der var fucked (:

men stadig... synes bestseller menu\'en skal væk
Avatar billede -sofus- Nybegynder
20. september 2001 - 14:44 #13
lol... dar var ikke mange der kunne lide bestsellersne

Tror du skal fjerne dem helt og lave kurven størrer istedet og så lave best seller som et link
Avatar billede starvision.dk Nybegynder
21. september 2001 - 17:59 #14
Okay tak til alle. Følgende bliver rettet:
- indkøbskurv står der Nr.>, bliver fjernet.
- søgefunktionen forbedres.
- katalog linket ændres til andet navn.
- menubjælkens streg i bunden også.
- alle tekst størrelser tilpasses.
- lovgivning og betingelser vil fremgå på siden.
- købepilen bliver ændret til kurv.
- hits fjernes.
- nummer ændres til varenummer.
- bedre opdatering og info om valuta
- bestsellers menuen bliver ændret.
Avatar billede starvision.dk Nybegynder
24. september 2001 - 16:17 #15
Hej, gider i tjekke op igen om jeg har fået rettet det hele eller hvis i skulle få øje på noget tredje ;)
Søgefunktionen er ikke optimal endnu.
Avatar billede panorama Nybegynder
24. september 2001 - 20:07 #16
Hej fed shop, jeg kan sgu ikke rigtigt se nogle ting der skulle forbedres!