Avatar billede nell Nybegynder
20. september 2001 - 03:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

innerhtml i netscape 4.x

Min opgave til jer alle derude er:
jeg skal af en eller anden årsag bruge indholdet i et <div> tags det virker fint i explorer men i netscape vil den ikke give mig resultatet. Findes der ikke en eller anden workaround til det.... jeg ved netscape 6.0 kan tage innerhtml men det hjælper mig ikke lige nu

Her er min kode

<html>
<head>
<title>Test2</title>
<script language=\"JavaScript\">
ns4 = (document.layers)? true:false
ie4 = (document.all)? true:false

function layerWrite(id,text) {
        var testvar = \"\"
        if (ns4) {
                var lyr = document.layers[id].document
                lyr.open()
                lyr.write(text)
                lyr.close()
                // her skal din løsning ind således at den giver mig indholdet af <div> eks <div ID=\"TEST\">qwe</div>
                // denne skulle gerne returene : qwe
        }
        else if (ie4) {
            testvar = document.all[id].innerHTML

            document.all[id].innerHTML = text
        }
        alert(testvar)
}
</SCRIPT>
<STYLE TYPE=\"text/css\">
    #TEST {position:absolute; background-color:Green; layer-background-color:Green;}
</STYLE>
</HEAD>
<BODY>
<A HREF=\"java script:layerWrite(\'TEST\',\'Please help me\')\">Please help me</A>
<br>
<A HREF=\"java script:layerWrite(\'TEST\',\'PLEASE\')\">PLEASE</A>
<br>
<DIV ID=\"TEST\">I NEED HELP</DIV>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede roenving Novice
20. september 2001 - 04:08 #1
Jeg tror (ikke nogen bibel om den slags ;·[ ) at huske, at du ikke har adgang til den slags i Netscape 4 -- men det kommer olebole sikkert forbi og kan fortælle mere præcist.

Men <div>-taggen er i hvert fald ikke NS4, for der introducerede Netscape et <layer>-tag, som senere blev undertrykt af w3c.org\'s accept af <div>-taggen (som derfor understøttes i NS6+).

Måske kan du bruge en kombination af iframe(IE) og ilayer(NS) til at forfølge dit mål.

hth
jes
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2001 - 09:49 #2
<ole>
<div> og <span> er fint X-browser kompatible...gælder også NS4, der endvidere ganske rigtigt har <layer>, som bør undgås, da det er rent NS4 og ganske overflødig.

Du har ingen mulighed i NS4 for at tilgå indholdet i et <div> eller <span>. *Skal* du have fat i det, er eneste løsning at lægge det i en variabel og skrive <div>\'et ud ved onload. Så har du indholdet liggende i variablen og du kan tilgå det der.
/mvh
</bole>
Avatar billede nell Nybegynder
20. september 2001 - 11:02 #3
tja det var lige hvad jeg forventede og selv var nået frem til, men ville lige høre om det bare var mig der var groet fast.
Mit faktiske problem er at jeg gerne vil have al det html som klienten ser retur i en varariabel.
Så ved at indfører et <div> kunne jeg jo bede om indholdet i <div> men dette virker jo ikke helt i netscape :(. Er der en anden løsning til dette ?
Altså en metode til at hente hele det html doc clienten ser.
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2001 - 11:10 #4
Ikke udover at lave en kopi af det dokument, du har sendt ned til brugeren. Hvis han så laver noget dynamisk, må du gemme disse ændringer i variabler og evt. sende dem retur til serveren på et tidspunkt. Hvad skal du bruge det til?
/mvh
Avatar billede nell Nybegynder
20. september 2001 - 11:38 #5
Til en slag screendump. Som i den sidste ende skal kunne lave en bruger manual. dvs den logger den vej du vandrer i systemet og gemmer tilstande mht hvad og hvor du har trykket på ud tilsidst generere den en lille hmlt tutoriel.

Min Status er lige nu at jeg gemmer al det html som min server gerenerer (ASP) i en variabel som både skrives ud til klienten, men også gemmes i et hidden textfelt.
mht mit opgave (problemmer findes ikke)så ville den ideele løsning ville være at der var et javascript som kunne læse det html-document som klienten får.

Lige nu vil jeg prøve at rode videre med ASP og prøve at inkludere siden på den måde.
Avatar billede olebole Juniormester
20. september 2001 - 11:42 #6
Ja....NS4-wise er der nok ikke andre veje at gå end server-side  :(
/mvh