Avatar billede ruprect Nybegynder
24. maj 1999 - 22:02 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af <FORM> felt i et andet vindue..

Jeg har en bestillings side hvor en linie f.eks. se sådan her ud:

<input type="text" size="3" name="OI-C-GSM70K07" onClick="window.open(''ordreAntal.asp?Partnr=OI-C-GSM70K07'', ''myWindowOne'', ''width=220, height=150, toolbar=no, menubar=no, location=no, directories=no'')">

Det er et <INPUT> felt der åbner et lille vindue når man trykker på feltet.

name= på feltet er varenummeret på produktet. Som bliver sendt videre til ordreAntal.asp siden.

På ordreAntal.asp siden kan man så skrive det antal man ønsker at bestille - og sender det videre til ordreBestil.asp siden.

På min ordreBestil.asp side føjer jeg så x antal af varenummer y.

Men inden jeg lukker vinduet vil jeg så gerne have at den opdaterer <FORM> feltet med navnet <varenummer>

Hvordan gør jeg det?? - Eller skulle jeg hellere spørge i JavaScript ??

- Michael
Avatar billede stoffer Nybegynder
24. maj 1999 - 22:13 #1
Øhm, jeg fatter ikke helt hvad du mener, men jeg kan forstille mig noget med at den skal opdateres, for hver ny varer.

Den kunne du gøre med en DB, og så lave plads til SessionID i DB'en (session id er jo unikt.), og så kan du bruge en "select til at trække det specifikke ud", så vil brugeren hele tiden blive opdateret...

jeg skal nok forklare nærmere hvis du vil, men jeg er ikke sikker på at have fattet spørgsmålet....

hvis jeg er i retning af det rigtige så skriv
Avatar billede stoffer Nybegynder
24. maj 1999 - 22:17 #2
Hvis du med varenummer mener: Partnr=OI-C-GSM70K07

skal du jo bare bruge <% request("Partnr")%>

men det er det vel ikke vel?
Avatar billede stoffer Nybegynder
24. maj 1999 - 22:17 #3
ups jeg kom til at svare
Avatar billede ruprect Nybegynder
24. maj 1999 - 22:23 #4
Ok så afviser jeg lige..

Jeg prøver at forklare lidt mere i detaljer:
Avatar billede ruprect Nybegynder
24. maj 1999 - 22:36 #5
Jeg har tre sider:

VisProdukter.asp
ordreAntal.asp
ordreOpdater.asp

På VisProdukter.asp har jeg en form:
<input type="text" size="3" name="<%=rstemp("P_Partnr")%>" onClick="window.open('ordreAntal.asp?Partnr=<%=rstemp("P_Partnr")%>', 'myWindowOne', 'width=220, height=150, toolbar=no, menubar=no, location=no, directories=no')">

Derved har <INPUT> feltet navn=varenr

Men når man trykker på feltet (for f.eks. at skrive noget åbnes et lille vindue (220x150 pixels) med filen ordreAntal.asp

<--- ordreAntal.asp - Start --->
<%@ Language=VBScript %>
<%option explicit
Dim i%>
<HTML>
<HEAD>
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio 6.0">
<title>Bestil</title>
<%if bc.browser = "IE" then%>
<!-- #include file="stylesheets/main-ie.txt" -->
<%else%>
<!-- #include file="stylesheets/main-ns.txt" -->
<%end if%>
</HEAD>
<BODY bgcolor=#0099cc>
<form action=ordreOpdater.asp method=post>
<input type="hidden" name="Partnr" value="<%=Request.QueryString("Partnr")%>">
<p><font color="#FFFFFF">Du valgte at bestille <%Response.Write(Request.QueryString("Partnr"))%>
<p><font color="#FFFFFF">Vælg antal 1-10
<SELECT id=select1 name=select1 style="background-color: #FFFFFF; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 7pt;">
<%for i = 1 to 10%>
    <OPTION><%=i%></OPTION>
<%next%>
</SELECT><br>
Mere end 10 stk. skriv antal
<INPUT size=2 style="background-color: #FFFFFF; color: #000000; font-family: Verdana; font-size: 7pt;">
<p align="center"><INPUT type="submit" value="Bestil" style="background-color: #55AA55; color: #FFFFFF; font-family: Verdana; font-size: 7pt;">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;<input type="button" value="Afbryd" onClick="window.close()" style="background-color: #AA5555; color: #FFFFFF; font-family: Verdana; font-size: 7pt;">
</form>
</BODY>
</HTML>
<--- ordreAntal.asp - End --->

ordreAntal.asp ser ca. sådan her ud:
Du valgte at bestille vare XXYYZZ

Vælg antal 1-10 <Drop Down 1-10>
Mere end 10 stk. skriv antal <Input felt>

    [KNAP: Betil]    [KNAP: Afbryd]

Hvis man trykker på bestil bliver antal + varnummer sendt videre til ordreOpdater.asp som så tilføjer varenr + antal til ordren.

Og her kommer så mit spørgsmål ... Er det muligt at opdater <INPUT> feltet på den første side (VisProdukter.asp) med den værdi som er sendt til ordreOpdater.asp ... Lidt a la:

document.main.[input-felt-navn].value = antal

- Michael
Avatar billede stoffer Nybegynder
24. maj 1999 - 23:14 #6
Nåh ok... jeg tror jeg forstår det nu..

Du vil have det antal man skrev i ordreantal til at stå i forvejen

<input type="text" size="3" name="<%=rstemp("P_Partnr")%>" value="<%=rstemp("antal")%>">

jeg formoder at du har lavet en DB med varene i..Ellers bør du gøre det.

du kan også lave en session, da den er "global"

den laver du bare i "ordreopdater.asp" hvor du skriver
<% session("antal") = Request.form("select1") %>

så kan du kalde denne session når du kommer tilbage til "visprodukter.asp"

<input type="text" size="3" name="<%=rstemp("P_Partnr")%>" value="
<% = Session("antal") %>">

så vil den skrive det antal som der blev bestilt før...

er det sådan du vil ha' det?
Avatar billede ruprect Nybegynder
24. maj 1999 - 23:22 #7
Joe -- det kommer dog tættere på ...

Men du skal lige tænke på at jeg har to vinduer (ikke to frames) men to seperate browser vinduer

Så en kommando i det ene vindue skal sende en document.something.something.value til det andet vindue ..

- Michael
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. maj 1999 - 02:14 #8
Jeg tror ikke det SKAL være javascript, når man poster til et andet vindue med FORM kan man jo sætte den til at refreshe kan man ikke?

Hmmm, nej det er faktisk rigtigt der skal javascript til. Jeg sad faktisk at og forestillede mig to frames.

Jeg ved faktisk ikke noget om javascript
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. maj 1999 - 02:15 #9
du kunne evt. sætte et vindue til at refreshe hvert 10 sekund....
Avatar billede ruprect Nybegynder
25. maj 1999 - 09:13 #10
Jeg afviser lige dit svar så andre kan komme til :)

Desværre er det ikke en løsning at refreshe VisProdukter.asp sider hvert 10 sekund da den nemt sniger sig over 50 KB....

- Michael
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. maj 1999 - 13:32 #11
ok - good luck
Avatar billede ruprect Nybegynder
07. december 1999 - 00:33 #12
Luk