Avatar billede sulisa Nybegynder
19. september 2001 - 18:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access data til Word

Jeg arbejder med en wordskabelon. (Word2000) Og dette starter med popup msg box hvor jeg skriver navn og adresse m.m. I den sidste sektion af adresse feltet ønsker jeg, at min et hentning af data fra min database (Access2000) hvor jeg ved blot indtastning af postnr. får et henvist til et by. Databasen fungerer fint, men jeg vil have min word til at slå op i denne database. Hvorn\' gør jeg?? Jeg gir\' 600 point på et godt svar.
19. september 2001 - 18:27 #1
Du kan lave et opslag vha Recordsets og ADO. Vender lige tilbage med eks. om lidt
Avatar billede sulisa Nybegynder
19. september 2001 - 18:33 #2
Jeg venter ´på dit eksempel..  Når dette er acceptabel får du de dejlige point..

19. september 2001 - 19:13 #3
Sorry - havde lige en datter, som skulle lægges i seng ;o)

Nå men du har en userform i Word, ikk\'?

Her har du to felter: Postnr og Bynavn
På postnr_Afterupdate lægger du følgende kode:

Private Sub Postnr_AfterUpdate()
  Dim db As Database
  Dim rs As Recordset
  Set db = OpenDatabase(\"C:\\Dokumenter\\Access 2000\\MinDatabase.mdb\")
  Set rs = db.OpenRecordset(\"Select By From Postnrtabel Where Postnr = val(\'\" & Me!Postnr & \"\')\", dbOpenDynaset)
  Me!Bynavn = rs!By
  rs.Close
  Set rs = Nothing
  db.Close
  Set db = Nothing
End Sub

Koden benytter DAO i stedet for ADO (kunne ikke lige huske Provider-konstanten til Jet 4.0) Du skal derfor under Tools->References finde og afkrydse \"Microsoft DAO 3.6 Object Library\". Hvis du ikke har 3.6, så bare den du har.

Jeg håber, at jeg har forstået dit problem rigtigt?

/Thomas
www.makeiteasy.dk
Avatar billede sulisa Nybegynder
19. september 2001 - 19:39 #4
Jeg accepterer foreløbig.. Men jeg får hele tiden henvisningsfejl..??? i denne linie;

Set rs = db.OpenRecordset(\"Select By From TblPostnr Where Postnr = val(\'\" & Me!Postnr & \"\')\", dbOpenDynaset)

I den sidste felt skriver jeg postnr eller by.. men får fejlen lige med det samme..

Mit email er ; mof@kni.gl
19. september 2001 - 19:46 #5
Hmm, har du husket at navngive felterne på userformen korrekt?

Me!Postnr refererer til dit felt på formen.
By (i \"Select By...\") er navnet på By-kolonnen i TblPostnr.

Du bør forøvrigt også erstatte dbOpenDynaset med dbopensnapshot, da det er lidt hurtigere. Men det burde ingen betydning have for dit problem.

Du er velkommen til at sende mig Word-filen, så skal jeg kikke på det.
tj@makeiteasy.dk

mvh
Thomas
Avatar billede sulisa Nybegynder
19. september 2001 - 19:56 #6
Hej Thomas

Jeg har lige sendt dig et email med vedhæftet fil.

Mogens