Avatar billede bhn.314 Nybegynder
19. september 2001 - 16:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tricky INSERT INTO

Jeg har i lang liste af navne (9000) i et Word dokument jeg skal have lagt i min MS-database.

Kan man ikke lave et eller andet med:

INSERT INTO x (type, navn) VALUES (0, \'[Her skal alle navnene stå]\')

Sådan så alle navnene bliver lagt ind på én gang. Det ville ta\' 100 år hvis alle skal ligges ind 1 efter 1.
Avatar billede fangel Nybegynder
19. september 2001 - 16:47 #1
Bareskraver alle og sæt dem en, det virker i acces 97, eller det vil sige at den putter alle ting ind i en rubik men den laver lige så mange linjer som der er i dokumentet.
Avatar billede bhn.314 Nybegynder
19. september 2001 - 16:54 #2
man kan ikke bare skrive:
INSERT INTO x (type, navn) VALUES (0, \'Hans\', \'Peter\', \'Jens\')

Desværre
Avatar billede slash Nybegynder
20. september 2001 - 08:01 #3
du kan lave en makro i word, som læser din  liste af navne og for hvert navn/linje laver du en insert into man navn som variabel!
Avatar billede sunedh Nybegynder
22. september 2001 - 22:02 #4
Nu ved jeg jo ikke lige hvordan navnene står og om der er masser af andet tekst i dit dokument, men det letteste som jeg lige ser det vil nok være at:

1. Få gemt alle navnene i en tekst-fil (.txt), men et navn på hver linie og intet andet
2. Gå ind i Enterprise Manageren og vælg Tools -> Data Transformation Services -> Import Data
3. Følg Wizarden (sørg for at vælge at datasource er en tekst-fil) og du skulle gerne ende med at have alle navne i en tabel.

Som sagt er det jo ikke sikkert, at det er lige til at få lavet en fil kun med navne - men så må du jo siger til ;o)

Er det noget du skal udføre flere gange bør du nok kigge lidt på det der hedder DTS Packages.

-sunedh