Avatar billede hagi Nybegynder
19. september 2001 - 16:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kryptering

Kan man kryptere ASP.Filer ?
Da vi har lavet et hjemmeside for en bekendte, er vi bange at misbruge til anden formål.

Er der nogen muligheder
Avatar billede netsrac Praktikant
19. september 2001 - 17:42 #1
Nej det kan man ikke.
Avatar billede tmceu Praktikant
19. september 2001 - 21:38 #2
Er du bange for at den du har lavet den til skal misbruge den til andre formål, eller er du bange for at andre skal få adgang til koden udefra ?

Du kan som det allerede er sagt, ikke kryptere, men hvis du \"bare\" er bekymret for om man skal kunne få fat i din kode via en browser, ligger beskyttelsen først og fremmest i at ASP afvikles server-side og dernæst på en rigtig konfiguration af rettigheder på dine foldere.
Avatar billede martinskou Nybegynder
19. september 2001 - 21:54 #3
Du kan ikke beskytte din ASP kode, men du kan rimeligt \"nemt\" lave en del af din ASP kode om til en komponent (vha. Visual Basic). Komponenten skal så installeres på serveren, og den kan du benytte fra ASP.

Det kode som du ønsker at beskytte, placeres altså i komponenten.

Af andre fordele kan nævnes forbedret hastighed og sikkert et godt gennemtænkt interface, indkapsling, mulighed for genbrug, blah...
Avatar billede egede Nybegynder
19. september 2001 - 21:57 #4
martinskou -> fortæl mere... skal nok diske op med lidt point...
Avatar billede martinskou Nybegynder
20. september 2001 - 08:17 #5
Du skal bruge visual basic, få fat i den.

ASP koder består for det veste af VBScript, altså samme programmeringssprog og api som benyttes fra Visual Basic.
Avatar billede egede Nybegynder
21. september 2001 - 14:18 #6
Så langt er jeg med, jeg har ikke visual basic lige i øjeblikket, og har da også lavet lidt (har dog kun været msgbox og input som jeg har brugt som output) selv ved jeg at man kan gemme dem som *.vbs dog er de ikke krypteret, men den kan vel bruges til testing?
Hvaf\'noget kode skal man bruge?
Avatar billede egede Nybegynder
21. september 2001 - 14:19 #7
håber forresten det var henvendt til mig ;)
Avatar billede tmceu Praktikant
23. september 2001 - 12:30 #8
Du kan også lave det som Windows Script Components, så behøver du ikke Visual Basic, som jo trods alt ikke er helt billig. Her er et lille eksempel på en component, taget fra bogen \"Active Server Pages\" fra IDG, originaltitel \"Teach Yourself ASP in 24 hours\".

<?xml version=\"1.0\"?>
<component>

<?component error=\"true\" debug=\"true\"?>

<registration
    description=\"MyHello\"
    progid=\"Asp24h.MyHello\"
    version=\"1.00\"
    classid=\"{cd7476ce-f716-11d2-8909-0020afd81b6d}\"
>
</registration>

<public>
    <method name=\"SayHello\">
        <parameter name=\"YourName\"/>
    </method>
</public>

<implements type=\"ASP\" id=\"ASP\"/>

<script language=\"VBScript\">
<![CDATA[

function SayHello(YourName)
    Response.Write \"Hello World, \" & YourName
end function

]]>
</script>

</component>
Avatar billede hagi Nybegynder
24. september 2001 - 12:37 #9
Så lukker jeg
Tak alle sammen