Avatar billede natsort Nybegynder
19. september 2001 - 14:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

popup - i baggrunden.

Hvordan laver man et popup vindue, der popper up bag ved det aktive browser vindue? så det ikke bliver set.

Og hvordan får man det til at lukke ned automatisk når siden er loadet?? Altså ikke men en timer funktion, men ligesåsnart siden er loadet skal den lukke ned igen??
Avatar billede jumper Nybegynder
19. september 2001 - 14:20 #1
Altså, det nye vindue skal ikke ses af brugeren og skal forsvinde så snart siden er indlæst ?

Hvorfor ?

/Thor
Avatar billede magnus_madsen Nybegynder
19. september 2001 - 14:25 #2
i det vindue der popper op, sætter du bare:

<script>
window.blur();
window.close();
</script>
Avatar billede jumper Nybegynder
19. september 2001 - 14:27 #3
natsort > Jeg kan umiddelbart ikke se noget formål med at åbne et popupvindue bag ved det nuværende vindue, når popupvinduet blot skal lukkes efter siden er indlæst.

Prøv at forklare hvad du vil opnå, så forstår vi bedre hvad du vil opnå og kan måske give dig et bedre svar.

/Thor
Avatar billede speedy Nybegynder
19. september 2001 - 14:29 #4
<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT>
vindue = window.open(\'dinpopup.html\',\'Titel\',\'width=100,height=100,left=100,top=100\');
vindue.blur();
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY onLoad=\"vindue.close();\">

Dit indhold af siden

</BODY>
</HTML>

/SpEeDy
Avatar billede thyrring Nybegynder
19. september 2001 - 14:45 #5
Er også interesseret i at vide hvad denne funktion skal bruges til! - Fortæl fortæl!
Avatar billede jacobve Nybegynder
19. september 2001 - 14:52 #6
Jeg kunne forstille mig at vinduet skulle bruges til at udføre et eller andet script, uden at hoved siden bliver reloadet. har jeg ret?

Jeg ville gøre som speedy...
Avatar billede jacobve Nybegynder
19. september 2001 - 14:55 #7
hov, hvis jeg har ret i at det skal udføre et script, så skal du nok ikke bruge onload=\"vindue.close()\", da det nye vindue risikerer at lukke inden scriptet er udført.

skriv derfor onload=\"window.close()\" i det dokument du åbner i dit popup vindue.
Avatar billede jumper Nybegynder
19. september 2001 - 14:57 #8
Hvis natsort blot vil udføre noget script på serveren, kan han vel blot bruge en iframe - der er ingen grund til at brugeren skal have et ekstra vindue:

<iframe src=\"dinside.asp\" style=\"display:none;width:0px;height:0px\"></iframe>

/Thor
Avatar billede jacobve Nybegynder
19. september 2001 - 15:02 #9
det har du ret i jumber, men hvordan er kompatibiliteten mellem iframes og forskellige browsere? hvis der ikke er problemer, er det da også klart den bedste løsning.
Avatar billede jumper Nybegynder
19. september 2001 - 15:04 #10
IFRAME er 100% standard HTML4 - hvis du også vil understøtte Netscape kan du blot bruge ILAYER samtidig med IFRAME, men det vil jeg fraråde.

/Thor
Avatar billede jumper Nybegynder
19. september 2001 - 15:07 #11
Nu har natsort jo stadig ikke sagt hvad han gerne vil opnå, men hvis han blot vil udføre et serverside script i baggrunden kunne han også bruge et Image objekt:

<script>
var myPic = new Image();
var url = \"dinside.asp?rand=\" + (new Date()).getTime(); // rand er for at undgå cache
myPic.src = url;
</script>

Og hvis det skal kortes ned:

<script>(new Image()).src=\"dinside.asp?rand=\"+(new Date()).getTime();</script>

/Thor
Avatar billede prodic Mester
19. september 2001 - 15:18 #12
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\"><!--

function update(i) {
    now = new Date();
    myWindow.document.write(i + \' = \' + now + \'<BR>\');
}

myWindow = window.open(\"about:blank\",\"\",\"height=200,width=400\")
self.focus();
myWindow.document.open();

setTimeout(\'myWindow.close()\',12000); // Lukker vinduet efter 12 seks.

Hvis den Timer skal undgåes, så kan man vel få vinduet i baggrunden til at lukke selv når den har gennemløbet det den skal.
Avatar billede prodic Mester
19. september 2001 - 17:16 #13
Gad vide hvad det Date laver der - det må være en levn fra fortiden.

Det skal naturligvis bare være :

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\">
<!--
    newWindow = window.open(\'pop2.html\', \'popup\', \'width=600,height=400,toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menuBar=0,scrollBars=0,resizable=0\');
    self.focus();
// -->
</SCRIPT>

og så smide en timeout som lukker selv til sidst i koden til det nye vindue.

har bevidst ikke lavet noget svar, da jeg ikke er sikker på at løsningen er den rigtige.
Avatar billede roenving Novice
20. september 2001 - 03:57 #14
Fantasien trives åbenbart på natsort baggrund =;·]