Avatar billede cyberus Nybegynder
19. september 2001 - 09:16 Der er 18 kommentarer

1 Gb Ram på KG7-Raid

Jeg har et problem med at få mit KG7 bundkort til at køre med 1Gb ram, jeg har 4 x 256Mb registered ECC Ram, men den vil ikke \"æde\" dem, den går ned for et godt ord, hvis den overhovedet får startet op.

Er her nogen som har de samme problemer, eller evt. en løsning.

Med venlig hilsen
Michael
Avatar billede cape Nybegynder
19. september 2001 - 09:23 #1
Prøv at starte med en blok i....en af gangen...måske der er en af blokkene der er defekte...
Avatar billede cyberus Nybegynder
19. september 2001 - 09:27 #2
Hej Cape!

Det har jeg prøvet, også i forskellig rækkefølge, men det ser ikke ud til, at nogle af blokkene er defekte :(

Avatar billede makse Nybegynder
19. september 2001 - 10:37 #3
Kører du med den nyeste bios?
Link: http://www.abit-usa.com/eng/download/bios/bios-kg7.htm

På ovenstående link står der bla. \"Improve the compatibility of the DDR SDRAM\"
Avatar billede cyberus Nybegynder
19. september 2001 - 10:43 #4
jeps, jeg køre med den nyeste version af Bios.

En ting jeg er i tvivl om, er at der på rammene står 64M x 72DDR Registered, og mange af de andre ram blokke jeg kan finde på internettet, har en configuration, som hedder 32Meg x 72, om det kan have nogen betydning ved jeg ikke.

Og en anden ting er, om Transcend rammene er i en ordentlig kvalitet ??
Avatar billede makse Nybegynder
19. september 2001 - 10:55 #5
Kan du starte op med f.eks. 2 x 256MB?
Finder bios de 1024MB, når du har dem alle sat i?
Avatar billede cyberus Nybegynder
19. september 2001 - 11:09 #6
ja, den starter fint op, med kun 512 Mb, og den finder alle 1024Mb, ved alle 4 blokke isat, man crasher i win2000, eller under opstart.
Avatar billede makse Nybegynder
19. september 2001 - 11:48 #7
Prøv at sætte \'DDR Vcc Voltage\' et hak op. (Gøres I bios > Softmenu)
Hvis det ikke hjælper, så prøv også at sætte \'I/O Voltage\' et hak op.
Avatar billede mlj Nybegynder
19. september 2001 - 12:21 #8
Hmmm... jeg mener at have læst et sted at hvis du skal have 4 blokke på 760 chipsættet, skal de være enkeltsidede. Men jeg er ikke sikker i min sag.
Avatar billede cyberus Nybegynder
19. september 2001 - 12:48 #9
De ram jeg har, er enkeltsidede, hvis det skulle udgøre et problem.

At sætte Vcc Voltage, og I/O Voltage op, har jeg ikke prøvet, men vil prøve det !!

Kender i andre, som køre med 1Gb ram på KG7-Raid, eller er jeg ca. én af de første som prøver :). ??
Avatar billede hagler Nybegynder
19. september 2001 - 12:52 #10
et bundkort kan kun kører med et hvis antal ram...
Avatar billede cyberus Nybegynder
19. september 2001 - 12:58 #11
Ja, og dette bundkort, Abit KG7-Raid kan klare op til 4Gb.

Avatar billede kirus Praktikant
20. september 2001 - 01:43 #12
vis du kører på Windows 9x eller ME så nytter dig så meget Ram ingenting da der kun bliver udnyttet 256 MB ram resten bliver ikke brugt... hvor meget RAM kan din Board max tage? inde in Brugs anvisningen til Bundkortet står der i hvor meget du kan tage og hvordan du skal indsætte dem...
Avatar billede cyberus Nybegynder
20. september 2001 - 08:38 #13
KG7-Raid bundkortet kan tage 4Gb, og jeg køre selvfølgelig med Win2000.

Jeg tror jeg har fundet problemt, men har ikke testet det endnu. Jeg tror det handler om, at Rammene skal have noget mere \"juice\".
Avatar billede kirus Praktikant
20. september 2001 - 10:10 #14
normalt ville jeg også forslå at slå ECC funktionen til/fra i BIOSen at sætte CAS latensy på 2 eller 3 hvilken takt kører din RAM på?
3-3-3-3 eller 2-2-2-2? tjek det.
hvis den står på en af det følgende ting sæt den på den anden. og prøv så igen. Desuden kan man indstille hvor meget det skal arbejde på(normal,Fast,TURBO) det kan også give problemer da det så ikke kan få nok \'juice\' eller ikke er bygget til at klare det.
Jeg formåder at du har en 300W< strømforsyning...
Alt under dette kan give problemer med strømfordelingen!
Avatar billede cyberus Nybegynder
20. september 2001 - 10:44 #15
Jeg har en 340W strømforsyning.

Nogle af de andre ting, har jeg ikke prøvet endnu. For jeg kan ikke rigtigt få nogle oplysninger om rammene, da Transcend´s hjemmeside er nede for tiden.

Skulle gerne modtage oplysningerne idag engang, så vil jeg hjem og prøve det af .

På forhånd tak !!!!
Avatar billede hologram Nybegynder
20. september 2001 - 17:55 #16
Nu kører du jo Windoze..(!)
Jeg ved, at hvis jeg smider over 1024 MB RAM i min maskine og booter i Win siger den, at der ikke er nok hukommelse til at starte Windows...
Det er godtnok med 98se, har ikke prøvet med andre Windozes endnu, men hvis jeg kender dem ret, så er det sikkert noget derhenad...

Windåse og ustabilitet hører for evig og altid sammen! :)
Avatar billede pcusk Nybegynder
30. november 2001 - 12:33 #17
Windows95/98/2000 understøtter ikke over 1 GB ram, Det er kun Windows XP, der under støtter over 1GB ram, efter sigende skulle der ligge en update til win2000 på www.microsoft.com... har dog ikke undersøgt sagen....
Ellers skaf Win XP...
Avatar billede hagler Nybegynder
07. december 2001 - 08:39 #18
alle win vasioner under win me/nt kan ikke kører med mere end 512 ram det er de ikke designet til... og en af mine venner har også haft det samme problem han tog signe ram ud indtil han kun havde 512 ram i og solgte rasten...