Avatar billede xpcrap Nybegynder
18. september 2001 - 23:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

win xp shutdown

Jeg har et problem med win xp når jeg beder systemet om at lukke ned så genstarter maskinen bare...

forslag er velkommne
Avatar billede hotpop Novice
18. september 2001 - 23:42 #1
lytter med - har samme problem...
Avatar billede dr.m Nybegynder
18. september 2001 - 23:50 #2
try this

Edit: HKEY_CURRENT_USER\\Software\\Microsoft\\WindowsNT\\CurrentVersion\\Shutdown
Add value LogoffSetting as a REG_DWORD
0 - Logoff
1 - Shutdown
2 - Shutdown and Restart
3 - Shutdown and Power Off (when supported)
Add value ShutdownSetting as a REG_DWORD
0 - Logoff
1 - Shutdown
2 - Shutdown and Restart
3 - Shutdown and Power Off (when supported)
Avatar billede dr.m Nybegynder
18. september 2001 - 23:52 #3
you need to restart to reload the registry changes...
Avatar billede dr.m Nybegynder
18. september 2001 - 23:55 #4
also read this http://is-it-true.org/nt/nt2000/atips/atips42.shtml

(annoying huge fonts :))
Avatar billede deleuran Nybegynder
06. oktober 2001 - 00:15 #5
Du har et hard/software problem. Din computer er sat til at genstarte hvis der er en konflikt. Du kan slå denne funktion fra ved at højreklikke på min computer, >> proberties >> advanced >> og gå ind i system startup og fjerne afmærkningen ved automatically restart under system failure.
Når du nu prøver at lukke computeren så kommer der en blå baggrund der beskriver problemet. Det behøver ikke at være andet en manglende opdatering.
Avatar billede ubo Nybegynder
30. oktober 2001 - 15:41 #6
Jeg har samme problem så jeg kunne meget godt tænke mig at høre havd det er for en opdatering som deleuran taler om.
Det er irriterende med den blå skærm!!
Avatar billede deleuran Nybegynder
30. oktober 2001 - 19:30 #7
Jeg ved af gode grunde ikke hvad du har i din computer, men jeg kan fortælle at mit problem var EasyCD Creator.
Start med at opdatere dit hardware og hvis det ikke hjælper så må du afinstallere dine programmer et efter et til problemet er løst. Vær opmærksom på at du skal genstarte efter hver afstall. og derefter prøve at lukke ned igen.
Jeg ved at der findes et program på Microsofts hjemmeside der måske kan hjælpe dig (Microsoft Windows Upgrade Advisor).