Avatar billede in2deep Nybegynder
18. september 2001 - 20:08 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Antal besøgende pr. dag???

Hejsa, er der en der kan lave et PHP script, der viser hvor mange unikke brugere der har været på ens side, pr dag?? Altså, det skal være et script, der bruger en txt fil som database, og så skal den nulstille filen, hver dag kl 00.00...Er der nogen herinde der kan lave det?
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2001 - 20:21 #1
Det med at nulstille filen hver dag kl. 00.00 kan du kun lave hvis du har adgang til Cron jobs.

Men du kan nulstille filen hver gang der kommer en besøgende på siden, og han er den første der besøger efter midnat. Hvis du forstår :)
Avatar billede in2deep Nybegynder
18. september 2001 - 20:37 #2
HVad er cron jobs?? Det har jeg aldrig før hørt om
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 20:46 #3
Hvis det aktuelle bibliotek er skrivbart så kan du bruge følgende:

<?

$fdate = filectime(\"tael.txt\");
if (date(\"d/m/y\") != date(\"d/m/y\",$fdate))
  $mode = \"a\";
else
  $mode = \"w\";
$fp = fopen(\"tael.txt\",\"a\");
fwrite($fp,$REMOTE_ADDR.\"\\n\");
clearstatcache();
fclose($fp);

?>

Den der viser antallet:

<?

$cont = array_unique(file(\"tael.txt\"));
$antal = count($cont);
$cont = join(\"\",$cont);
$fp = fopen(\"tael.txt\",\"w\");
fwrite($fp,$cont);
fclose($fp);

echo \"Unikke besøg i dag: $antal\";

?>
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 20:48 #4
Hmm det første script, der tæller, skal lige rettes til:

<?

$fdate = filectime(\"tael.txt\");
if (date(\"d/m/y\") == date(\"d/m/y\",$fdate))
  $mode = \"a\";
else
  $mode = \"w\";
$fp = fopen(\"tael.txt\",$mode);
fwrite($fp,$REMOTE_ADDR.\"\\n\");
clearstatcache();
fclose($fp);

?>
Avatar billede in2deep Nybegynder
18. september 2001 - 20:50 #5
Den her linie:
echo \"Unikke besøg i dag: $antal\";

kommer da ikke frem på skærmen, når scriptet er sat ind?? Er det ikke meningen??
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 20:52 #6
Jo det kræver selvfølgelig at tael.txt eksisterer på det tidspunkt
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 20:53 #7
Altså skal din webserverbruger (typisk nobody) have skriverettigheder til mappen (en \"chown 777 .\" plejer at virke ;)
Avatar billede in2deep Nybegynder
18. september 2001 - 20:55 #8
jeg har fået det til at køre nu, men er det sådan med dette script at kun en ip adresse tælles om dagen, og at den nulstilles hver dag??
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 20:55 #9
btw cron (eller crond) er et program der er lavet til linux man kan sætte til at køre forskellige ting på bestemte tidspunkter...
Avatar billede in2deep Nybegynder
18. september 2001 - 20:56 #10
er det det der er i dette script eller hvad?
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 20:57 #11
Det scrípt jeg har lavet til dig gør præcis som du vil - den tæller hver unik IP og nulstiller når datoen for sidste besøg er forskellig fra idag (f.eks. idag 18/09/01 med imorgen 19/09/01)
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 20:58 #12
Nopes, cron var ikke nødvendigt - cronjobs skal ingangsættes fra linux kommandoprompten...
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 20:58 #13
Altså ved midnat nulstilles filen...
Avatar billede in2deep Nybegynder
18. september 2001 - 20:58 #14
oki...men den tæller kun en ip adresse i døgnet så ikke?
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 21:00 #15
du kan jo prøve at reloade siden - $antal vil ikke ændre sig
Avatar billede in2deep Nybegynder
18. september 2001 - 21:01 #16
det har jeg fundet ud af, men i mange counter scripts, er der en timer, der gør at man f.eks kan reloade igen efter en ½ eller en 1 time. Det vidste jeg bare ikke om der var her...
Avatar billede in2deep Nybegynder
18. september 2001 - 21:02 #17
og hvornår nulstiller den filen, så den går på nul igen?? Til midnat??
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 21:05 #18
den tæller hver unik IP og nulstiller når datoen for sidste besøg er forskellig fra idag (f.eks. idag 18/09/01 med imorgen 19/09/01)
Avatar billede in2deep Nybegynder
18. september 2001 - 21:17 #19
okay...det vil jo så også sige at den nulstiller hver dag til midnat, og tæller kun en IP om dagen?? Spørger bare fordi jeg ikke har så meget forstand på det...
Avatar billede coderdk Praktikant
18. september 2001 - 21:54 #20
Ja det gør den :)
Avatar billede in2deep Nybegynder
18. september 2001 - 21:58 #21
okay...tak for scriptet, og her er dine velfortjente point!