Avatar billede svinth Nybegynder
04. februar 2000 - 11:20 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

MVC++6,MFC,menu

Jeg har oprettet et dialogbased MFC(exe) projekt, og heri oprettet en ny menu under resourcer. Så langt så godt. Hvordan forbinder jeg nu denne menu til main vinduet?
En anden ting: Hvad er forskellen på members og resourcer?

Svante
Avatar billede jinxed Nybegynder
05. februar 2000 - 01:50 #1
Med resourcer menes enten ikoner, bitmaps, accelerators etc. altså alle de dele af projektet du tilføjer/redigere på resource listen i dit projekt.

Her er resource definitionen :

Resources
A resource is binary data that you can add to the executable file of a Win32-based application. A resource can be either standard or defined. The data in a standard resource describes an icon, cursor, menu, dialog box, bitmap, enhanced metafile, font, accelerator table, message-table entry, string-table entry, or version. An application-defined resource, also called a custom resource, contains any data required by a specific application.

Hvorimod members er enten datamembers(variabler) eller functionmembers(funktioner).

Member definitionen :

Member
A property, method, or collection type that has been defined to be a part of an interface.

Angående menuer i dialogboxe, ved jeg ikke om det kan lade sig gøre men hvis det kan må det indvolverer noget med et CMenu objekt og CWnd::SetMenu().

Ellers prøv at lave et single document interface(SDI), fjern alt det du ikke skal bruge og ændre baggrundsfarven, jeg vil tro det er nemmere hvis man ikke er MFC haj.

Jinxed : ]
Avatar billede chris18 Nybegynder
05. februar 2000 - 19:37 #2
For at forbinde menuen med din Dialog skal du gøre følgende:
Vælg "properties" for din Dialog, når du har den åbnet i resource editoren.
Derefter kommer der en Dialog properties box frem. Heri er der en kombo box hvor du kan vælge din menu resource.

Avatar billede svinth Nybegynder
07. februar 2000 - 09:04 #3
chris18, jeg tilknytter menuen osv, og det virker rigtigt, men når jeg så forsøger at køre .exe filen, så viser den sig ikke. Der er ingen fejl under kompileringen.
Avatar billede chris18 Nybegynder
07. februar 2000 - 19:30 #4
hmmmm, det var da mærkeligt. Er det hele dialogen der ikke viser sig, eller er det kun menuen?
Hvis du kigger under "dit programnavn resources" skulle der gerne være en mappe hvor der står menu (ligesom der er en hvor der står dialog o.s.v.). Hvis den ikke er der skal du oprette din menu igen under resources, husk at skrive dine menu punkter ind, når menu editoren kommer frem. Dernæst kan du forbinde den med din dialog igen som beskrevet tidligere.
Hvis det stadig ikke virker så prøv at beskriv hvordan du gør, så kan det være jeg bedre kan hjælpe dig.

Håber det hjælper
Chris
Avatar billede svinth Nybegynder
08. februar 2000 - 07:21 #5
chris18: Der var sket det at selve dialogen (uvist hvorfor?) havde fået menuens ID??? Og selvfølgelig havde programmet lidt svært ved at vise menuen som en dialog :). Du får 50 point, og jinxed får 15 point for at bekræfte min mistianke om members etc.

Svante

PS: Det her c++ begynder at være sjovt!! :)