Avatar billede safl Nybegynder
17. september 2001 - 20:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Proftpd multiuser

Hello!

Jeg har prøvet og prøvet med min proftpd server men den nægter at makke ret. Derfor spørger jeg jer, hvordan hoster man forskellige dirs til forskellige brugere? De skal jailes i det dir så det er det eneste de har adgang til.
Avatar billede morw Nybegynder
17. september 2001 - 20:40 #1
Avatar billede safl Nybegynder
17. september 2001 - 20:46 #2
Jeg har formuleret spørgsmålet helt forkert :( Problemet er at de ikke kan de hvad der er i dirsne :( Jeg sidder bag en Cisco 677.
Avatar billede milpoer Nybegynder
17. september 2001 - 20:46 #3
Du kan oprette bruger alm. under bsd og derved vil de automatisk for adgang til ftp. Så kan du med vipw sætte deres shell til at være en notexistshell og derved kan de kun bruger ftp og ikke andet..

DU kan med de alm. permissions sætte at de ikke kan gå længere tilbage i diret end deres eget homedir.
Avatar billede skwat Praktikant
17. september 2001 - 20:48 #4
Prøv at sætte deres home dir til deres rigtige home

eks.

/usr/home/user

Det lyder som et retigheds problem

disclaim:> Jeg bruger ftpd
Avatar billede safl Nybegynder
17. september 2001 - 20:54 #5
jeg mener selv det er et natd/firewall problem connecter jeg til mine forskellige virtualhost fra lokalnetværket er der ingen problemer men kobler folk udefra på kan de ikke få directory listing.
Avatar billede safl Nybegynder
17. september 2001 - 20:59 #6
ahh her er den:
PassivePorts 60000-6535

og så har jeg åbnet de samme porte på min router :)
Avatar billede skwat Praktikant
17. september 2001 - 21:03 #7
virkede det eller har du stadig et problem?