Avatar billede skitzodk Nybegynder
17. september 2001 - 12:46 Der er 6 kommentarer

Vis billede efter antal gæster

Sidder med en lille ide

Jeg vil have mig et \'DEFCON\' meter på min side. Den skal være afhænfig af hvor mange gæster der er.

Eks.
0-10 gæster = 1.gif
11-20 gæster = 2.gif
21-30 gæster = 3.gif
31-40 gæster = 4.gif
41-xxx gæster = 5.gif

Altså en fil der tjekker hvormange gæster der på sitet, og derefter viser det passende billede.

Hvis det er til nogen hjælp så tjekkes der allerede hvor gæster der er, og logges i MySQL.

Du kan desværre ikke få andet en æren, og tilhørende point.

Kontakt mig evt. på ICQ 49101707
Avatar billede poull Nybegynder
17. september 2001 - 14:09 #1
dvs at du i din mySQL database har en liste over de brugere der logget ind for så er det vel bare at lave en SELECT count(*) mm
Avatar billede skitzodk Nybegynder
17. september 2001 - 15:10 #2
Øhhh, ved det faktisk ikke, det er ikke lige min stærke side. Jeg har kun ideen til det :)

Men der er en tabel med en masse dataer i som tæller online users
Avatar billede madd Nybegynder
17. september 2001 - 18:06 #3
Fint.. smid din PHP kode til at vise antallet af online brugere...
Avatar billede skitzodk Nybegynder
18. september 2001 - 08:49 #4
$db = @mysql_connect($mysql_host . \":\" . $mysql_port,$mysql_user,$mysql_pwd)
        or die (\"Service Mode\");
mysql_select_db($mysql_db,$db)
        or die (\"Could not select database \" . $mysql_db);
$tables_result = mysql_list_tables($mysql_db);
$TABLE_EXISTS = FALSE;
for ($c = 0; $c < mysql_num_rows($tables_result); $c++)
  if (mysql_tablename($tables_result,$c) == \"users_online_counter\") { $TABLE_EXISTS = TRUE; }
if (!$TABLE_EXISTS)
  mysql_query(\"CREATE TABLE users_online_counter (id INT NOT NULL auto_increment PRIMARY KEY, sess_id VARCHAR(100), time DATETIME)\",$db);
session_start();
$id = session_id();
$query = mysql_query(\"SELECT * FROM users_online_counter WHERE sess_id = \'$id\'\",$db);
if (mysql_affected_rows() > 0)
  mysql_query(\"UPDATE users_online_counter SET time = now() WHERE sess_id = \'$id\'\",$db);
else
  mysql_query(\"INSERT INTO users_online_counter VALUES(0,\'$id\',now())\",$db);
$now = date(\"U\") - $max_time; // $now = UNIX timestamp - $max_time
$now = date(\"Y-m-d H:i:s\",$now);
mysql_query(\"DELETE FROM users_online_counter WHERE time < \'$now\'\",$db);
$count_query = mysql_query(\"SELECT COUNT(*) as TOTAL FROM users_online_counter\",$db);
$user_count  = mysql_result($count_query,0,\"TOTAL\");
Avatar billede skitzodk Nybegynder
18. september 2001 - 10:05 #5
Derefter kommer

<? print $user_count ?>

Avatar billede skitzodk Nybegynder
25. september 2001 - 20:40 #6
Er der slet ikke nogen der kan hjælpe lille stakkels mig?