Avatar billede dtloh Nybegynder
17. september 2001 - 11:57 Der er 1 løsning

Installer program

Jeg er ved at lave et installer program, der skal kunne installere forskellige programmer, men er under vejs stødt på nogle små problemmer...

Hvis jeg har et program, som ligger på en cd og det så skal exekveres, ( her bruger jeg \'shell\' komandoen ) f.eks. \'shell=e:\\progs\\inst1.exe\' her opstår problemmet, hvis cd\'rom drevet ikke hedder e: opstår der en error53, hvilket kan klares en en errorhandler. Men hvordan får jeg programmet til altid at vælge at installere cd-rom drevet?
Avatar billede infojens Nybegynder
17. september 2001 - 17:27 #1
Her er måske noget du kan bruge:

Option Explicit
Private Declare Function GetDriveTypeA Lib \"Kernel32\" (ByVal nDrive As String) As Long
Dim Mydrev As Long
Dim Cd As String
Dim Tel As Long

Private Sub Form_Load()

For Tel = 65 To 91

  Mydrev = GetDriveTypeA(Chr(Tel) & \":\\\")

  If Mydrev = \"5\" Then
    If Cd = \"\" Then
      Cd = Chr(Tel) & \":\\\"
    Else
      Cd = Cd & vbCrLf & Chr(Tel) & \":\\\"
    End If

Next

MsgBox \"Dinne Cdrom drev hedder \" & vbCrLf & vbCrLf & Cd
End
End Sub