Avatar billede johnk Nybegynder
17. september 2001 - 10:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tabstrip (faneblade)

Jeg har en lille problem, som jeg ikke kan finde svar på nogle steder. Jeg vil gerne have en faneblad, hvor når brugeren trykker på den første faneblad, fremkommer en oversigt (f.eks. treeview); men når brugeren trykker på nr 2, fremkommer nogle indtastningsfelter (dynamiske felter), som brugeren kan indtaste i og hvis brugeren trykker på faneblad 3, fremkommer en oversigt (msflexgrid).
Avatar billede cellaneous Nybegynder
17. september 2001 - 14:01 #1
du bruger tabstrip control (hedder den ikke bare det?)

herefter laver du en frame som du smider alt der hører til faneblad1 på, en anden frame til faneblad2 etc

og vha tabstrips controllen finder du ud af hvornår hvilken frame skal være visible=true (alt efter hvilken tab som brugen klikker på)
Avatar billede dr.truti Nybegynder
17. september 2001 - 15:21 #2
Dette er meget meget nemt.... I stædet for at begynde at lave alt mulige avanceret kan du bare oprette en sstab funktion.

1. Opret en \"VB Enterprise Edition Controls\".
2. find sstab funktionen ude til højre.
3. lav den for forman.
4. Find det sted i egenskaber for sstab hvor der står tab
5. under tba står der 3 ændre det til antal tabs du vil have.

Håber dette gav instruktioner til det :)

Truti [DK]
Avatar billede nolle_k Nybegynder
26. september 2001 - 09:48 #3
Microsoft har lavet en kontrol, der kan alt dette for dig!

Den hedder Microsoft Tabbed Control og burde findes i din VB!!

Den fungere upåklageligt!

Der smider du bare de kontroller du skal bruge på de enkelte tabs og så sørger kontrollen for at vise de kontroller, der er på den valgte tab!

//Nolle_K
Avatar billede johnk Nybegynder
26. september 2001 - 09:53 #4
Tak for hjælpen. Jeg har nu prøvet Tabbed Control og det virker rigtig godt. Tak for hjælpen Nolle_k

John
Avatar billede nolle_k Nybegynder
27. september 2001 - 08:24 #5
I orden!!