Avatar billede convict Nybegynder
17. september 2001 - 08:55 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

kalender på hjemmeside

jeg har fudnet ud af jeg ville have en kalender på min hp, nogen der har nogen ideer om hvor jeg kan evt hente hjælp til det henne, eller hvordan jeg evt. selv laver en i Dreamweaver. så ville jeg blive utroligt glad :)
/Convict
Avatar billede keysersoze Guru
17. september 2001 - 11:08 #1
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
17. september 2001 - 11:21 #2
HVis du ikke kender så meget til diverse programmeringssprog, så kan du let oprette en kalender her:

http://www.calendars.net/

Avatar billede freeagent Nybegynder
20. september 2001 - 14:34 #3
Hej convict

... der er ikke nogen indbygget kalenderfunktion i DWW. MEn der er masser af Javascripts du kan bruge. Her for eksempel et der kan bruges som en popup kalender, der kanser værduier tilbage i et indtastningsfelt. Men kan også bruges som alemindelig kalender. Du kan jo selv arbejde videre med scriptet....

venligst
/FreeAgent

<html>
<head>
<script language=\"JavaScript\">
<!--
names = new Array(\'Januar\',\'Februar\',\'Marts\',\'April\',\'Maj\',\'Juni\',\'Juli\',\'August\',\'September\',\'October\',\'November\',\'December\');
days = new Array(31, 28, 31, 30, 31, 30, 31, 31, 30, 31, 30, 31);
dow = new Array(\'S&oslash;\',\'Ma\',\'Ti\',\'On\',\'To\',\'Fr\',\'L&oslash;\');

function y2k(number) { return (number < 1000) ? number + 1900 : number; }

var today = new Date();
var day = today.getDate();
var month = today.getMonth();
var year = y2k(today.getYear());

function padout(number) { return (number < 10) ? \'0\' + number : number; }

function restart() {
    opener.document.data.date.value = padout(day) + padout(month - 0 + 1) + year;
    mywindow.close();
}

function Calendar(Month,Year) {
    var lastMonth = Month - 1;
    var nextMonth = Month + 1;
    var output = \'<html><head><\\/head><body>\';
    output += \'<a href=\"java script:Calendar(\'
    output += lastMonth
    output += \',\'
    output += year
    output += \')\">left</a>\'
    output += names[Month] + \' \' + Year;
    output += \'<a href=\"java script:Calendar(\'
    output += nextMonth
    output += \',\'
    output += year
    output += \')\">right</a>\'

    firstDay = new Date(Year,Month,1);
    startDay = firstDay.getDay();

    if (((Year % 4 == 0) && (Year % 100 != 0)) || (Year % 400 == 0))
        days[1] = 29;
        else
        days[1] = 28;

    output += \'<table cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" border=\"1\"><tr>\';

    for (i=0; i<7; i++)
        output += \'<td align=\"right\">\' + dow[i] +\'<\\/td>\';
        output += \'<\\/tr><tr>\';

    var column = 0;

    if (lastMonth == -1) lastMonth = 11;

    for (i=0; i<startDay; i++, column++)
        output += \'<td bgcolor=\"666666\">\' + (days[lastMonth]-startDay+i+1) + \'<\\/td>\';

    for (i=1; i<=days[Month]; i++, column++) {
        output += \'<td>\' + \'<a href=\"java script:changeDay(\' + i + \')\">\' + i + \'<\\/a>\' +\'<\\/td>\';
        if (column == 6) {
            output += \'<\\/tr><tr>\';
            column = -1;
            }

    if (column > 0) {
        for (i=1; column<7; i++, column++)
        output +=  \'<td>\' + i + \'<\\/td>\';
        }

    output += \'<\\/tr><\\/table><\\/body><\\/html>\';

    return output;
}

function changeDay(day) {
    restart();
    self.close;
    }

//-->
</script>
</head>
<body bgcolor=\"#FFFFFF\" topmargin=\"2\" marginheight=\"2\" leftmargin=\"5\" marginwidth=\"5\">
<script language=\"JavaScript\">
<!--
document.write(Calendar(month,year));
//-->
</script>
</body>
</html>
Avatar billede troja Nybegynder
03. oktober 2001 - 10:29 #4
Du kan også hente en kalender på
www.thecounter.com
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
03. oktober 2001 - 19:32 #5
Har du ikke fået et svar?
Avatar billede convict Nybegynder
08. oktober 2001 - 12:54 #6
ked af det, men har ikke kunne komme i kontakt med min mail i et stykke tid, har fundet en anden løsning i mellemtiden, så jeg fordeler bare point i mewllem jerr, undskyld ulejligheden
/convict