Avatar billede hostmaster Nybegynder
16. september 2001 - 23:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til at komme igang

Hejsa,

Jeg er ret optimistisk vil jeg lige sige først.

Findes der ikke et program til Java udvikling ligesom Visual Basic?
Eller noget lignende. Jeg skal have en form, hvor jeg skal flytte nogle billed objekter rundt.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej?

PFT,
(-Ahl-)
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. september 2001 - 06:04 #1
jo der er adskillige. til windows verdenen er Jbuilder et godt et, men du midte nok noge af fornemmelsen af at jave kan laves crossplatform. Jbiulder har et ganske godt og overskueligt hjælpeværktøj til at hitte rundt i der mange predefinerede pakker og klasser der er en stor del af Java. Den er lavet af Borland så mon ikke tankegangen er nogenlunde den samme som i VB og Delphi? http://www.borland.com/jbuilder/

Visual Cafe er et andet udviklingsmiljø til Java og siges at være noget nær det samme, måske lidt mindre windows-fixeret. Jeg har ingen personlig erfaring med det. www.visualcafe.com

Kava er et godt og billigt udviklingsmiljø, ikke så gennemarbejdet som de to ovenfor, men hurtigt og effektivt. (Det er det jeg sværger til:-)). Hjælpen der er dog knapt så god som hos de to andre. http://www.allaire.com/products/kawa/index.cfm

Der er flere, men dem må andre fortælle om.

en god linkside at have som bogmærke: http://forum.java.sun.com/

Den bedste måde at starte er at tyre nogen tutorials igennem: http://www.programmingtutorials.com/tutorial.asp?id=Java

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. september 2001 - 06:09 #2
Ups.  du midte nok noge  ->  du mister nok noget
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
17. september 2001 - 07:43 #3
Jeg kan også godt anbefale Kawa, det er et godt program til programmering af Java... jeg studere som datamatiker, og der benytter vi Kawa... og så er det vist meget meget billigere end JBuilder.

::sunlock.dk::
Avatar billede logical Nybegynder
17. september 2001 - 07:50 #4
Der er også gratis IDE\'er som er ganske udemærket.

Forte fra Sun f.eks.
http://www.sun.com/forte/ffj/
Avatar billede disky Nybegynder
17. september 2001 - 08:39 #5
Jeg tilslutter mig Logical, Forte er mit klart foretrukkene miljø.

JBuilder laver for meget underligt i koden, og har tendens til at bruge Borland kode, som gør at du ikke bare uden videre kan flytte koden.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
17. september 2001 - 10:12 #6
Jeg vil nok anbefale dig at anskaffe VisualAge For Java, fra IBMs hjemmeside. Den er GRATIS.

Den har en visuel editor. Du kan også finde tutorials til brugen af programmet der.
http://www7.software.ibm.com/vad.nsf/
Avatar billede disky Nybegynder
17. september 2001 - 10:38 #7
Hostmaster:

Forte, er skrevet i java, og har selvfølgelig ligesom de andre GUI editor osv indbygget, og er nok det bedste IDE til Java på markedet (IMHO) Og selvfølgelig er det 100% gratis.
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. september 2001 - 11:51 #8
thomas_yde >> en halv timens søgen fandt ikke andet end en masse priser (ca 1000$ for program, 50-100$ for upgrades). Er du sikker på der er en gratis version? er det studenter-gratis med begrænset funktionalitet?

Den gratis Forte er nem at finde. Den er godt nok begrænset, men ser god ud.

mvh JakobA
Avatar billede disky Nybegynder
17. september 2001 - 15:46 #9
jakoba:
Er forte begrænset ? Det tvivler jeg stærkt på.

Avatar billede thomas_yde Nybegynder
17. september 2001 - 15:51 #10
jakoba>>
Jo det er en gratis version, men det eneste du skal gøre er at lave en bruger profil som java developer, det koster ikke noget og du bliver ikke spammet med noget i din mailbox.
http://www7.software.ibm.com/vad.nsf/webdlvajava4?OpenView&Start=5&Count=5&TargetFrame=webdlvajava4

den ligger på 5-9 siden.
Avatar billede mel2000 Nybegynder
04. oktober 2001 - 21:11 #11
Du kan downloade JDeveloper der er ligesom JBuilder. Denne version er gratis. du kan downloade den fra http://www.oracle.com men du bliver nødt til at oprette dig som bruger. det medfører IKKE at du skal betale for noget eller bliver overvæltet med reklame mails. jeg håber det er til hjælp, og at du har ADSL eller lign. fordi JDeveloper fylder ca. 278 MB.

<mel2000>
Avatar billede disky Nybegynder
05. oktober 2001 - 08:51 #12
jakoba: tro mig den er ikke begrænset.

Kun hvis du skal arbejde med EJB, og det kommer du ikke til i lang tid hvis du først skal lære sproget.
Avatar billede grave Nybegynder
01. december 2001 - 15:32 #13
Det er kun forte Enterprice edition der koster...
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
01. december 2001 - 18:05 #14
Her er IBMs Visual Age :
http://www7.software.ibm.com/vad.nsf/Data/Document4590?OpenDocument&p=1&mast=1&DPart=Download

Gratis fylder dog lidt men den er super.
Avatar billede hostmaster Nybegynder
28. marts 2004 - 15:19 #15
lukker lige,, der er jo alligevel gået 2½ år