Avatar billede jensanders Nybegynder
16. september 2001 - 21:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

IP adresser ønskes vist på min side

Findes der et JavaScript eller lignende som på min hjemmeside kan vise de besøgende deres IP adresse. Jeg har set enkelte sites som kan, men jeg kan ikke se af koden hvordan de finder IP´en.
Avatar billede blood Nybegynder
16. september 2001 - 21:31 #1
Du kan ikke finde en ip adresse med Java Script!!

Du skal ind og bruge php eller asp
Avatar billede z_orgi Nybegynder
16. september 2001 - 21:34 #2
Du skal enten bruge asp eller php
Avatar billede podata Nybegynder
16. september 2001 - 21:40 #3
Eller cgi.
Den her virker f.eks. på get2net.
<!--#exec cgi=\"/cgi-bin/remote_addr\"-->
Avatar billede roenving Novice
16. september 2001 - 22:08 #4
Jamen, så kan du da sætte cgi-variablen på din side som et skjult felt, den vil du så kunne grabbe med lidt javascript, sådan:

<body onLoad=\"document.all.minDiv.innerText=document.all.remote_addr.value;\">

<input type=hidden name=\"remote_addr\">

Jeg blev godt nok i tvivl om den ville være til rådighed runtime, men det skal da forsøges.

hth
jes
Avatar billede jensanders Nybegynder
16. september 2001 - 22:13 #5
Det går søreme hurtigt med svarene her på Eksperten. Jeg får ikke tid til at prøve dem i dag.
Avatar billede jensanders Nybegynder
16. september 2001 - 22:32 #6
Til Podata
Jeg har indsat dit forslag i body her:
http://www.ejdadm-ja.dk/ADSL_internet.htm
men er sker ikke noget ?
Avatar billede podata Nybegynder
16. september 2001 - 22:59 #7
Nej det tænkte jeg nok men har din udbyder eller dit webhotel ikke nogle standard cgi scripts liggende man kan bruge?
Det har de fleste.
Avatar billede podata Nybegynder
16. september 2001 - 23:29 #8
Har du SSI på din server?
hvis du har så er der en masse variabler du kan hive ud.
check her: http://www.html.dk/tutorials/ssi/lektion5.asp
Avatar billede coderdk Praktikant
16. september 2001 - 23:54 #9
Se på:

  http://coder.dk/examples/iptest.php

Du er velkommen til at sætte denne linie ind på dit site:

  <script language=\"javascript\" type=\"text/javascript\" src=\"http://coder.dk/examples/ip\"></script>

Så får du 4 javascript variable til rådighed:

  remote_ip - den IP der er blevet connectet med
  remote_host - det hostnavn der er knyttet til IP\'en
  remote_port - den kildeporten for requestet
  remote_proxyip - hvis klienten kører med proxy vil denne som regel indeholde klientens virkelige IP nummer.

=)
Avatar billede olebole Juniormester
17. september 2001 - 13:20 #10
<ole>
Undskyld, men kan du ikke lige oplyse en ignorant om det ubetinget fede i, at brugeren får sin IP-adresse oplyst? Hvad skal hun bruge dette stykke info til?
/mvh
</bole>
Avatar billede jensanders Nybegynder
17. september 2001 - 20:39 #11
Til roenving: Den virker ikke
Til coderdk: Jeg vil hellere indsætte noget fra din iptest.php - er det ok ?
Det er det der med php jeg mangler viden om.
Til olebole: Der er godt at kende sin egen ip når man læser sin besøgsstatistik. Endvidere mener jeg at det giver besøgende når man kan chokere
dem med bevis på den overvågning der sker på nettet -
se http://www.ejdadm-ja.dk/ADSL_internet.htm
Avatar billede olebole Juniormester
17. september 2001 - 20:45 #12
...aha  :)
Avatar billede coderdk Praktikant
17. september 2001 - 20:45 #13
Indsæt endelig løs - hvis du har mulighed for at køre PHP kan jeg da gi\' dig kodestumpen der henter IP etc...
Avatar billede coderdk Praktikant
17. september 2001 - 20:47 #14
Jeg monitorerer forøvrigt ikke dette spm så...
Avatar billede jensanders Nybegynder
17. september 2001 - 21:59 #15
Til coderdk: Jeg har indsat din kode på denne side
http://www.ejdadm-ja.dk/ip.htm
og den virker, så jeg kan køre PHP. Jeg bruger Frontpage 2000 så koden skulle pudses af efter at den var indsat, men den virker nu. Jeg mangler så at flytte koden til en anden side med mange JavaScripts, så vælter koden nok igen - øv. Du må meget gerne give mig kodestumpen.